• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

CTRL a en dubbelklik in cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Meneerblaauw

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2015
Berichten
26
Voorheen kon ik de volledige inhoud van een cel selecteren met een dubbelklik in de actieve cel of door in de cel te klikken en "Ctrl a" in te geven.
Wanneer ik nu dubbelklik in een cel, wordt er nog slechts 1 woord geselecteerd en wanneer ik "Ctrl a" in geef, krijg ik een piep te horen (alsof het een foutmelding is). Weet iemand waar dit aan kan liggen?
 
Was voorheen met dezelfde versie van Windows en Excel? En welke versies heb je nu?
Ik heb zelf even gekeken, maar bij mij is het ook niet mogelijk om dat te doen. Misschien een oude functie van een oudere versie van Excel?
 
Om handelingen op alles binnen een cel uit te voeren hoef je de cel niet te selecteren. En als je al een keer de tekst uit een cel wilt kopiëren, kan dat ook met <F2> en <Ctrl>+<Shift>+<Home>.
 
De excel versie is hetzelfde. Het betreft wel een andere laptop, dus ik ben bang dat het een instelling buiten Excel is. Maar ja... waar zit die instelling... Het vreemde is dat CTRL a en de dubbelklik, buiten excel wel zoals gewend reageren wanneer ik iets wil selecteren.
De workaround is uiteraard werkbaar, maar het is wel erg wennen. In de huidige klus moet ik erg veel beschrijvingen maken van excel bestanden en de berekeningen in de cellen beschrijven. Een klus waarbij ik het kopieren van de celinhoud erg vaak nodig heb. Dus als iemand nog een oplossing weet om Ctrl A weer werkbaar te krijgen, hoor ik het heel graag.
 
Draai deze macro eens in Excel.

Code:
Sub M_snb()
   Application.OnKey "^A"
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan