• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ctrl Break doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

boomen

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2014
Berichten
275
Beste mensen,

Ik heb een oneindige VBA code in Excel gemaakt om te testen hoe dit in zijn werk gaat.
Nu Staat er toch een hele simpele instructie, namelijk ctrl+break en tada.
Nu doet zich het probleem voor dat ctrl+break gewoon niks doet bij mij.

Is er een andere Manier om hetzelfde resultaat te krijgen als ctrl+break?

Zou fijn zijn om dit voor de vrijmibo op te lossen:O(voel geen druk)

grtz
 
Nou nog even snel dan, want mijn vrijmibo begint over iets langer dan een uur :D

CTRL+Break breekt een lopende macro af. Dus wanneer je bijvoorbeeld in een oneindige loop zit dan kan je met CTRL-Break hieruit. Wanneer je wilt controleren wat je code exact doet, start je code dan met de F8 toets en je kan regel voor regel zien wat de code doet.

Wat ik zelf doe is controlepunten toevoegen aan me code (voor je code een rood bolletje plaatsen), zo kan ik loopjes en grote stukken code doorlopen zonder dat ik constant op de F8 knop moet drukken.
 
Ik snap je helemaal en dit staat ook in mijn boek!
Alleen ctrl+break doet gewoon helemaal niks.
Ik blijf in de Loop zitten en er verändert niks.:(

Edit: Ook een gloednieuw toetsenbord geprobeerd dus de toets doet het gewoon!
 
Laatst bewerkt:
Wordt je 'Break' knop niet gedeeld op je toestenbord met een andere functie zoals 'Pause' (wat bij mij het geval is). Wellicht dat je meer knoppen moet indrukken dan alleen de CTRL, maar ook bijvoorbeeld de SHIFT ofzo...
 
er staat inderdaad pause boven. Maar heb alle combinaties met ctrl alt shift al geprobeerd.
Niks lijkt te werken.
 
Ik denk dat, afhankelijk van de oneindige loop die je hebt gemaakt, die Break toets best wel werkt maar er gewoon helemaal niet tussen komt. Je kunt ook de Escape toets proberen.
 
Met escape telt de macro gewoon door.
Ik heb de volgende macro gebruikt(voorbeeld uit mijn leerboek.)
Code:
Sub eindeloos ()
Dim t As Integer
t = 10
Do While t <= 20
MsgBox t
t = t - 1
Loop
End Sub
 
Die wordt bij mij met de CTRL-Break gewoon onderbroken.
 
Kan ik vanaf morgen dan jou Computer gebruiken?
Dan kan ik door met mijn zelfstudie.:rolleyes:

Maar even serieus, kan dit aan instellingen ergens van liggen?
 
Ik heb er meer dan 1 dus je bent welkom ;)
Maar zet dit eens direct onder het Dim statement:
Application.EnableCancelKey = xlInterrupt
 
Ik maak het bestand even opnieuw dan. Ik kan namelijk alleen Maar op dat stomme ok klikken.
2 Minuten! brb
 
Code:
Sub M_snb()
    Application.EnableCancelKey = xlInterrupt
End Sub

Zoals al vanuit Zuid-Holland gemeld werd ...
 
Laatst bewerkt:
Ook als ik die onder die regel met Dim zet kan ik hem neit onderbreken:(
 
Ook als ik die onder die regel met Dim zet kan ik hem neit onderbreken:(
Dan heb ik zo ook even geen idee waarom dat niet werkt.

Long shot:
Ik heb weleens in een BIOS setup gezien dat je kon instellen of de BREAK toets wel of niet actief moest zijn. Kijk daar dus eens.
 
Laatst bewerkt:
Na een geweldige reis door het wonderland van Internet ben ik tot de sluitende conclusie gekomen dat dit probleem slechts op 2 Manier is op te lossen.

1: Ram je Computer in elkaar en koop een nieuwe.
2: Sluit alle programma's Buiten het Excelbestand met de Looperdelooop. Hou Alt+Esc ingedrukt en laat de macro doorlopen(in mijn geval op ok drukken). Hierna krijg je het beoogde resultaat, namelijk de opties end debugg etc..

Mensen wederom bedankt voor de informatieve vrijdag! en nu vlug aan de vrijmibo jullie!

Edit: Mega ode aan arrie. ik had alleen je link gezien. niet je antwoord eronder...
 
Laatst bewerkt:
Daarmee zeg je dus eigenlijk dat het venster waar de macro draait geen focus had en dan is het logisch dat hij niet wordt onderbroken.
 
Ik heb in beide vensters alle mogelijke opties zoals ik al zei geprobeerd.
Dit blijkt de uiteindelijke(volgens het Internet ook onverklaarbare) oplossing te zijn.

Wat ik ermee zeg weet ik eigenlijk zelf niet, ik geef alleen de feiten:eek:
 
Had je deze al geprobeerd ?

Code:
Sub M_snb()
    Application.OnKey "^{BREAK}"
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan