CTRL en ALT werken niet meer na nieuw toetsenbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kitten84

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2010
Titel zegt het al. Ik heb op mijn laptop een nieuw toetsenbord gezet, maar de CTRL en ALT werken niet zoals het moet. CTRL+ALT+Delete zijn geswitcht naar CTRL+SHIFT+esc.

Wie kan me helpen de juiste instellingen weer te krijgen?

Laptop is een HP Compaq Presario CQ61-340ED. Besturing Windows 7.

Hallo,

doe eens CTRL+SHIFT en probeer het daarna nog een keer;)

Je zult je mogelijk vergissen: Ctrl-Shift-Esc is de korte manier naar Taakbeheer, en ik neem aan dat je dát juist wilt starten.

Tijs.

Ok, dat wist ik niet. Ik wil geen taakbeheer starten. Ik wilde een euroteken maken door ctrl+alt+5 te doen en toen gebeurde er niks. Alt en numlock combinaties doet ook niks en het windows tekentje ook niet.

Rechter Alt-toets gecombineerd met de 5
Probeer dat eens. [Ik weet dat Ctrl-Alt-5 ook wel/soms werkt, maar mijn methode is de 'officiële'.]

Tijs.

Als ik Alt+5 indruk krijg ik gewoon 5. Zelfde als ik alt+0128 in toets. Net alsof de toetsen er voor de sier zitten en geen functie meer hebben.

Als het het ingebouwde toetsenbord is dat je vervangen hebt op de laptop, dan zou ik vermoeden dat daar wat mis mee gegaan is (flatcable geknakt, banen van de flatcable kapot/doorsneden, flatcable verkeerd om aangesloten etc.)

Tijs.

Ik heb toetsenbord er even uitgehaald.

Dit staat achterop van de oude:
Quanta P/N: AE0P6R00410
Model No: 0P6A
Version: US-INTL
Lite-ON P/N: SG-33501-XUA
Rev:3B

De nieuwe staat op:
Quanta P/N: AE0P6U00010
Model No: 0P6
Version: USA
Chicony P/N: MP-08A93US-920
Rev:3A

En beide flatcables hebben 26 pins(ja ik heb ze geteld:d)

Zie dat de indeling (duidelijk) anders is: USA vs. US-INTL
In NL gebruiken we US-INTL

Kijk na in intl.cpl -> tabblad Toetsenbord en talen -> [knop in de bovenste paragraaf] -> Zorg ervoor dat alleen Verenigde Staten (International) als toetsenbordindeling staat geïnstalleerd in alle talen, dus niet Verenigde staten (en ook niet Nederlands)
Zorg ervoor dat de standaard taal <-> toetsenbord combinatie op Nederlands - Verenigde Staten (internationaal) komt te staan.

Hopelijk helpt dat wat. Indien niet, dan krijg ik het idee dat je laptop niet (goed) met dat andere toetsenbord overweg kan (andere scancodes / signalen over de flatcables etc.)

Tijs.

Helemaal geweldig. Ik heb hem weer geïnstalleerd.

€€ <- met de altcombinatie en de ctrl+alt :D

Super bedankt

Graag de vraag nog als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan