ctrl shift defect

Status
Niet open voor verdere reacties.

aqualife

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2009
hallo,

mijn ctrl shift functie werkt niet meer! Anders moest ik regelmatig even op ctrl shift drukken om weer de goede taal in te stellen, alleen sinds kort werkt het niet meer. Tevens is de taalbalk verdwenen, en ook die kan ik niet terug krijgen. Wat kan ik hier aan doen?

mvg,

:)

Ook rechtermuisknop op de systeembalk en dan werkbalken: Taalbalk. werkt niet? Misschien dat je zo de taalbalk weer terugkrijgt

Welkom op Helpmij.:)

Je moet even bij Landinstellingen kijken.

Start > Configuratiescherm > landinstellingen > Toetsenbord en talen > toetsenborden wijzigen > tabblad taakbalk. Hier aangeven dat je deze gekoppeld wilt hebben aan je taakbalk.

Zelfde plek maar dan tabblad "Geavanceerde toetsinstellingen" > toets combinatie wijzigen. Hier een vinkje voor CTRL+SHIFT neer zetten bij de "Invoer taal wijzigen".

@Blackbetty141,
Het gaat niet om de Windows taakbalk zelf maar een werkbalk op de taakbalk voor je taal instellingen. Deze krijg je ook als je Windows net geïnstalleerd hebt. De meeste mensen halen deze meteen weer weg.

Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij.:)

Je moet even bij Landinstellingen kijken.

Start > Configuratiescherm > landinstellingen > Toetsenbord en talen > toetsenborden wijzigen > tabblad taakbalk. Hier aangeven dat je deze gekoppeld wilt hebben aan je taakbalk.

Zelfde plek maar dan tabblad "Geavanceerde toetsinstellingen" > toets combinatie wijzigen. Hier een vinkje voor CTRL+SHIFT neer zetten bij de "Invoer taal wijzigen".

@Blackbetty141,
Het gaat niet om de Windows taakbalk zelf maar een werkbalk op de taakbalk voor je taal instellingen. Deze krijg je ook als je Windows net geïnstalleerd hebt. De meeste mensen halen deze meteen weer weg.

Dit heb ik gedaan. en dat is het probleem juist :D dat werkt dus niet! :confused:

Kijk daar eens of je wel meerdere talen hebt ingesteld.

mm ik zie nergens ´meerdere talen´ staan.
de standaard invoertaal is Nederlands, en er zijn geen andere opties. Ook niet bij taalbalk en geavanceerde toetseninstellingen

Heb je niet meerdere talen staan, zoals bij mij in de screenshot?

attachment.php

Bijlagen

• Talen.jpg
    Talen.jpg
    49,1 KB · Weergaven: 2.932
nee, alleen Nl (nederlands)
toetsenbord
Nederlands

Dat staat er bij mij, dus geen andere talen nee.

Als je geen meerdere talen hebt staan klopt het dat je niet kunt switchen tussen talen. Mocht je dus een andere indeling willen kunnen gebruiken, zul je dus nog een taal/invoer moeten instellen.

ok. En waar kan ik dat doen? en/of hoe? Ben namelijk totaal geen computerexpert :)

Graag gedaan.:)
Zet je de status van de vraag nog even op "Opgelost", rechts onder op de pagina.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan