• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cummulatieven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Reimer78

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2011
Berichten
49
Mede-excellers,

Deze vraag ben ik helaas nog niet geheel uit. In de bijlage zien jullie een gedeelte van een dashboard. Dit is een dashboard dat op weekbasis verandert en dus aan het begin van de week wordt leeggemaakt. Door de gegevens te koppelen komen op het dashboard verschillende KPI`s. Sommige KPI`s zou ik echter ook de cummulatieven van zien (b.v. Bezettingspercentage Dashboard!I5)

Nu kan ik 52 bestanden aan maken en er formules in zetten om zodoende alles bij elkaar op te tellen, maar ik hoop dat dit ook makkelijker (en minder foutgevoelig) te doen is.

Wie kan mij helpen?Bekijk bijlage dashboard2.xlsx
 
waarschijnlijk kun je het beste je weekbestanden (met een macro) inlezen in 1 totaalbestand en vanuit dat bestand een draaitabel genereren.

maar daar kan ik je onvoldoende mee helpen; gebruik hiervoor de zoekfunctie op dit forum eens.

P.s. je kunt beter bij de oorspronkelijke vraag blijven, dan is de vraagstelling ook duidelijk en kunnen we ook zien wat medeforumleden gereageerd hebben.
 
waarschijnlijk kun je het beste je weekbestanden (met een macro) inlezen in 1 totaalbestand en vanuit dat bestand een draaitabel genereren.

maar daar kan ik je onvoldoende mee helpen; gebruik hiervoor de zoekfunctie op dit forum eens.

P.s. je kunt beter bij de oorspronkelijke vraag blijven, dan is de vraagstelling ook duidelijk en kunnen we ook zien wat medeforumleden gereageerd hebben.

Dank voor de tip. Helaas heb ik geen idee hoe ik dit moet opzetten en kom ik er ook niet uit met de zoekfunctie. Iemand een idee hoe ik het bovenstaande zou moeten doen?
 
Nu kan ik 52 bestanden aan maken en er formules in zetten om zodoende alles bij elkaar op te tellen, maar ik hoop dat dit ook makkelijker (en minder foutgevoelig) te doen is.
Is het misschien een optie om je tabbladen iets te wijzigen, het bovenste gedeelte "vast zetten" met titels blokkeren, datumvermelding in je tabbladen opnemen (eventueel weeknr) zodat alles in 1 bestand komt te staan? of wordt het dan veel te groot?
 
Is het misschien een optie om je tabbladen iets te wijzigen, het bovenste gedeelte "vast zetten" met titels blokkeren, datumvermelding in je tabbladen opnemen (eventueel weeknr) zodat alles in 1 bestand komt te staan? of wordt het dan veel te groot?

Het wordt inderdaad een te groot bestand, maar ik hak het wel in stukjes.

Is het ook mogelijk om, bijvoorbeeld via Marco, de gegevens van een week automatisch te kopieren naar het tabblad dat dat weeknummer bevat?
 
Volgens mij zou het mogelijk moeten zijn om via VBA data uit andere bestanden op te halen, nou is VBA helemaal mijn "ding" nog niet dus hiermee kan ik je niet helpen.

Wel de volgende tips:
1, Nu haal je steeds stukken weg uit je bestand, doe dat niet - verander de data. Dit maakt het voor helpers een stuk eenvoudiger om te zien waar jij heen wil en men denkt mee met jouw bestand.

2, Begin met het aanpassen van je blad(en) waar de "Brondata" staat - die moeten kloppen.

3, Als je het bijvoorbeeld per week op gaat slaan, vraag dan gelijk een VBA-code om alle bestanden op dezelfde manier op te slaan - bijvoorbeeld 2011-12 wat dan staat voor week 12 2011.

Nou, Succes!
 
Volgens mij zou het mogelijk moeten zijn om via VBA data uit andere bestanden op te halen, nou is VBA helemaal mijn "ding" nog niet dus hiermee kan ik je niet helpen.

Wel de volgende tips:
1, Nu haal je steeds stukken weg uit je bestand, doe dat niet - verander de data. Dit maakt het voor helpers een stuk eenvoudiger om te zien waar jij heen wil en men denkt mee met jouw bestand.

2, Begin met het aanpassen van je blad(en) waar de "Brondata" staat - die moeten kloppen.

3, Als je het bijvoorbeeld per week op gaat slaan, vraag dan gelijk een VBA-code om alle bestanden op dezelfde manier op te slaan - bijvoorbeeld 2011-12 wat dan staat voor week 12 2011.

Nou, Succes!

En de oplossing is daar! Dank allen@!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan