• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cumulatieve aantallen weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

jolly01

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2009
Tabblad Uitwerking geeft 3 periodes weer:
periode 1 van 25-1-2010 t/m 17-3-2010 totaal aantallen: 43 geel
periode 2 van 18-3-2010 t/m 30-7-2010 totaal aantallen: 141 groen
periode 3 van 31-7-2010 t/m 30-1-2011 totaal aantallen: 49 blauw

In tabblad Weekcijfers kan ik de dagaantallen in H8:M8 weergeven door in cel I2 de verschillende weken te kiezen. F8 geeft de weektotalen weer.

Periode 1 valt binnen de weken 4 t/m 11 ---- t/m woensdag 17-3-2010
Periode 2 valt binnen de weken 11 t/m 30 ---- t/m vrijdag 30-7-2010
Periode 3 valt binnen de weken 30 t/m 4 ---- t/m zondag 30-1-2011

Nou wil ik dat in de cellen C8, D8 en G8, respectievelijk periode 1, periode 2 en periode 3
de cumulatieve aantallen van de periode weergegeven worden corresponderend met de week die ik kies.

Met andere woorden, als ik in cel I2 week 11 kies dan wil in de cellen C8 t/m G8 automatisch de cumulatieve uitkomsten van de 3 periodes. Dus cel C8= 43, cel D8 = 11 en cel G8 = 0. Week 12 geeft voor die cellen dan respectievenlijk de uitkomsten C8= 43, cel D8 = 32 en cel G8 = 0.

Iemand een idee hoe de formules in de cellen C8, D8 en G8 er dan uitzien?

bvd

Bijlagen

Laatst bewerkt:
jolly

Het duurde even voordat ik de vraag begreep ( hoop ik ), hierbij een mogelijke oplossing.

Bijlagen

Bedankt voor jullie reactie.

Dit wil ik in principe! Ik zoek echter naar een formule die is gebaseerd op het bereik B7:F377 in tabblad Uitwerking. De data in B11:E20 tabblad Weekcijfers is bedoeld om mijn vraag te verduidelijken. Deze sheet is een fractie van het oorspronkelijke werkblad waarbij alle formules in tabblad Weekcijfers zijn gebaseerd op een bereik B7: CC447 in tabblad Uitwerking.

Kan het met formules in C8, D8 en G8 die zijn gebaseerd op B7:F377 tabblad Uitwerking?

Laatst bewerkt:
Jolly

Ik heb het bereik aangepast. In jouw vraag heb jij het steeds over een formule in cel G8, maar dit is een lege cel.:o
Bedoel je soms cel E8 ?

Bijlagen

Bedoelde C8, D8 en E8 inderdaad!

De formules in jouw laatste bijlage zijn nog steeds gebaseerd op bereik in tabblad Weekcijfers en ik wil nou juist formules met bereik uit B7:F377 tabblad Uitwerking.
De data in B11:E20 tabblad Weekcijfers is bedoeld om mijn vraag te verduidelijken.

Laatst bewerkt:
Dat is hem Wher :thumb:

Nou wil ik een stap verder en 2 kolommen weghalen. In de overgebleven kolom wil ik in C7 tabblad Weekcijfers de periode kunnen kiezen. Zoadat met een aangaste versie van jouw formule de uitkomsten al naar gelang de keuze van de periode in C8 komen te staan.

Heb je een idee hoe de formule in C8 er dan uit gaat zien?

Bijlagen

Aangepaste formule in bijlage. De tabel met de 3 periodes en bijbehorende datums is hiervoor noodzakelijk. Je kan die tabel eventueel uit het zicht plaatsen.

Bijlagen

Dank je Wher,

Je hebt me eeen heel stuk op weg geholpen!!!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan