• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cumulatieve waarde aanpassingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

FraQz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 feb 2014
Berichten
4
Hallo Allemaal.

Ik Heb een probleem in excel waar in het antwoordt maar niet op kan vinden. Ik wil een celverandering vast zetten. zonder de bronwaarde te laten bestaan.

Ter illustratie.

ik heb de waarden
Code:
=SOM(B2+B3)
of gewoon
Code:
=(5+2)
Nu wil ik een invoeg cel maken, in dit geval cel D2.
Wanneer ik in cel D2 een waarde invoer wil ik dat deze bij de berekening word gevoegd. Normaal zou ik dit doen door de volgende formule te gebruiken
Code:
=SOM(B2+B3+D2)
, maar hiervoor moet cel D2 altijd de zelfde waarde houden.

Wat ik graag wil is niet de cel aan de formule toe voegen, maar de waarde van deze cel. Dus wanneer ik in cel D2 de waarde "5" in voer. dat de formule dan wordt:
Code:
=SOM((5+2)+5)
en niet
Code:
=SOM((5+2)+D2
.

Dit omdat ik in staat wil zijn om na de verandering cel D2 te kunnen wissen, zonden de ingevulde waarde uit de formule te halen.

~FraQz
 
Dat zal niet gaan. Je zal een beetje meer uitleg moeten geven wat je eigenlijk wil bereiken.
 
Ik heb een som/formule:
Code:
=SOM(5+2)
Ik heb een cel (D2) waar ik een waarde in wil vullen die bij deze formule wordt gerekend. Normaal doe ik dit d.m.v.:
Code:
=SOM((5+2)+D2)
Nu wil ik de cel (D2) weer kunnen legen zonder dat de waarde van deze cel uit mijn formule verdwijnt.

Dus, de waarde moet in de formule worden toe gevoegd zonder een 'Bron Cel'.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
FraQz,

Dit is alleen mogelijk met een VBA programma. Een formule wordt altijd herberekend als er iets veranderd.
Je kunt niet van het programma verwachten dat hij een getal meetelt dat er niet meer is.

Veel Succes.
 
Zo iets dacht ik al, Maar ik ben geen held in VB/programmeren. Ik kan het alleen lezen...
Is er iemand die toevallig weet hoe ik dit kan doen?

((Bijvoorbeeld met een "Toevoegen" knop, ik weet hoe ik knoppen kan maken, allen niet hoe ik functies hier van moet programmeren))


~FraQz
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kun je met deze oplossing leven?
 

Bijlagen

  • Doorrekenen.xls
    21 KB · Weergaven: 20
Code:
Dim lV As Long

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Range("D2")) Is Nothing Then
    lV = lV + Target
    Range("D3").Formula = "=sum(B2:B3)+" & lV
End If
End Sub

Elke waarde die in cel D2 wordt ingevoerd, wordt vervolgens toegevoegd aan de formule.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Kun je met deze oplossing leven?

Code:
Dim lV As Long

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Range("D2")) Is Nothing Then
    lV = lV + Target
    Range("D3").Formula = "=sum(B2:B3)+" & lV
End If
End Sub

Elke waarde die in cel D2 wordt ingevoerd, wordt vervolgens toegevoegd aan de formule.

Met vriendelijke groet,


Roncancio

Dank aan jullie beiden. :) dit lost het zeker op :)
~FraQz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan