• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Current directory xltm bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

geep1980

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2009
Ik heb voor mijn werk een heel document opgezet voor rapportage.
Hiervoor maak ik gebruik van een "hoofd"sheet waar gegevens worden opgehaald.
Deze gegevens worden daarna gecopieerd naar een ander document waar allerlei grote/zware formules worden uitgevoerd.
Nu moet ik op dit moment echter hard het pad, waar het "tweede" document staat, opgeven in de macro.
Echter heeft niet iedereen dezelfde directory structuur en om deze nou op te leggen gaat een beetje ver.

Nu ben ik aan de slag gegaan met CurDir in de hoop dat dit de oplossing zou zijn.
Echter doordat het een xltm bestand is waar de macro's in staan werkt dit niet.
Bij het openen van het xltm bestand maar hij er een bestand van wat ergens in een temp directory wordt opgeslagen. Hierdoor kan hij met Curdir dus niet het tweede bestand vinden.

Kan ik dit op één of andere manier oplossen.
Ik hoop dat het verhaal duidelijk is.

Alvast bedankt.

Als beide bestanden in dezelfde directory staan kan je gebruik maken van
Code:
ThisWorkbook.Path

Heb ik ook geprobeerd helaas zonder resultaat.

Het bestand staat bij mij op mijn H: schijf en heet Main_Sheet_For_Report9.xltm

Als ik het bestand open maakt hij er automatisch Main_Sheet_For_Report91.xltm van.
Als ik het volgende uitvoer krijg ik niks te zien:

MyDir = ThisWorkbook.Path
MsgBox MyDir

Als ik het volgende doe zie ik wel de directory waar het bestand Main_Sheet_For_Report9.xltm zich bevindt.

MyDir = CurDir
MsgBox MyDir

Maar als ik het dan doorstuur naar een collega en vraag de code uit te voeren krijgt hij een pad ergens op C terwijl het bestand op H staat.

Maar als ik het dan doorstuur naar een collega en vraag de code uit te voeren krijgt hij een pad ergens op C terwijl het bestand op H staat.

Hallo Geep,

Dat komt omdat je collega het bestand op de C:\ schijf heeft staan.
Uiteraard verandert het pad in het werkblad wanneer je dit ergens anders opslaat.

Mvg,
Exhelp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan