cursisten registreren

Status
Niet open voor verdere reacties.

papsko

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2010
Hallo iedereen,

Wie o wie kan mij helpen... Ben een spoepcursus aan de doen, Kon veel info vinden maar loop tegen een paar dingen.
Ben bezig een dans-database voor mijn vrouwtje aan het maken...

1) Ik wil een soort lessen registratie maken voor alle cusrsisten die binnen komen. Via een barcode of klantcode wordt geregistreerd. wat ik nu heb is een formulier van je registreet en daaronder een subformulier die alle geregistreerde cursisten weergeven. wat ik wil is dat de subformulier vanzelfververst met nieuwe gegegens.

2) Na elke registratie, alle velden geleegd worden na een paar seconden pauze. (controle op strippen of er genoeg nog zijn)

3) Kan foto's van cursisten niet oproepen in mijn formulier. weet iemand hoe ik dat kan doen?

Even genoeg voorlopig.... Als ik voorbeelden kan zien kan ik het zelf aanpassen...

bedankt alvast

Na een dag bezinken is het mij nog steeds niet helemaal duidelijk wat je wilt.... Blijkbaar heb je al een db met daarin een (aantal) formulier(en), waaronder een formulier met een subformulier dat blijkbaar niet wordt goed bijgewerkt als je de een of andere mutatie doet. Dit zou je moeten kunnen oplossen met een Reqeury, maar waar dat commando moet staan hangt een beetje af van de actie die je op dat moment aan het doen bent.
En verder wil je een pauze op het formulier als je dat leeg maakt? Als ik iets maak, probeer ik elke pauze juist te voorkomen, of in ieder geval zo kort mogelijk te houden. Zeker niet standaard inbouwen!
En het opslaan van de foto's lukt blijkbaar wel, alleen het openen niet? Dat zou je kunnen doen met de actie FollowHyperlink, die je bijvoorbeeld aan een dubbelklik hangt op een tekstvak. Maar voor hetzelfde geld heb je een formulier dat de foto standaard moet laten zien... I.p.v. dat ik een voorbeeldje maak en post, lijkt het mij verstandiger als jij een voorbeeldje post, dan kunnen we zien wat je al gemaakt hebt, en hoever het met je kennis staat...

hallo, heb een printje toegevoegd...

locatie en cursus werken goed...
als een cursist binnen komt moet ze geregistreed worden (d.m.v kaartnr of klantnr). dat werk ook goed gegevens wordt opgehaald maar kan de foto's niet oproepen.... dat lukt me niet...

als er geregistreerd wordt moet onderaan in de subformulier alle dagcursisten komen te staan. maar lukt me niet, telkens krijg ik 1 regel en de gegevens worden verandert naar de nieuwe invoer...

wat i bedoel met pauze is dat de gegevens eerst op scherm komen, dan gecontroleerd of er genoegstrippen er nog zijn en daarna klaarstaan (pauze voorbij, als er strippen genoeg zijn) voor nieuwe invoer....

hoop dat het een beetje duidelijk is...

Bijlagen

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    94 KB · Weergaven: 86
Wat je met Pauze bedoelt snap ik nog steeds niet; als je de gegevens invoert zul je neem ik aan met een aantal berekeningen op de achtergrond controleren of er genoeg strippen zijn, maar dat zul je in tijd toch nauwelijks merken.... Ik heb iets vergelijkbaars gemaakt voor een Duikvereniging, en daar zit tussen invoer en schermopbouw toch echt geen pauze, en die zou ik ook niet willen!
Maar eerst maar eens over je formulier: Ik heb het idee dat je de tabel t_Deelname twee keer gebruikt, één keer voor je hoofdformulier, en een keer voor je subformulier. Als dat zo is, maak je een denkfout, waardoor je dus een probleem hebt gekregen. Doordat je dezelfde bron gebruikt voor hoof- en subformulier, is er altijd maar één record waarop de twee formulieren te synchroniseren zijn, en dat is het actieve record in het hoofdformulier. Je zult dus een andere koppeling moeten maken.

Je kunt een Doorlopend formulier gebruiken, of een Enkelvoudig formulier. In beide soorten formulieren kun je keuzelijsten maken om de verschillende personen op te zoeken. Bij een Doorlopend formulier zie je alle records onder elkaar, zoals in een tabel, met een Enkelvoudig formulier zie je steeds één record. Vaak gebruik je een Doorlopend formulier om op een Enkelvoudig formulier de gegevens te zien die bij een bepaald soort record hoort. Op het enkelvoudige formulier fKlanten kun je in een Doorlopend formulier laten zien aan welke cursussen een bepaalde klant heeft meegedaan. Daartoe maak je dan een koppeling tussen de velden Klantnr uit t_Klanten, en Klantnr uit t_Deelname.
Als ik je plaatje zo eens bekijk, dan vermoed ik dus dat je zowel Hoofdformulier als Subformulier hebt gebaseerd op de tabel t_Deelname. En dat gaat dus niet werken, omdat je dan in beide formulieren dezelfde gegevens aan het bewerken bent. Je zou het hoofdformulier kunnen baseren op de tabel t_Cursussen, en met een keuzelijst in het subformulier fDeelname de cursisten erbij kunnen selecteren. Door het koppelen van t_Cursus aan t_Deelname op basis van CususID wordt bij het toevoegen van een nieuw record aan t_Deelname automatisch het CursusID ingevuld. De overige gegevens haal je dan op met Keuzelijsten in het Subformulier.
Als je toch met twee dezelfde gegevensbronnen wilt werken, zul je wat extra's moeten doen. In dat geval baseer je het formulier fDeelname op de tabel t_Deelname, zodat je met keuzelijsten de Deelnamegegevens kunt invullen. Van de Klant heb je dan alleen het klantnummer nodig, want dat is, neem ik aan, het sleutelgegeven van de klant. Het Subformulier zou ik dan op een query baseren waarin je alle Deelnamegegevens opneemt, zoals KlantNaam, KlantAdres, CursusNaam etc. Deze query gebruik je als bron voor het subformulier. Het subformulier koppel je dan op basis van CursusID aan het hoofdformulier. Als je er niet uitkomt, post dan een voorbeeldje (zonder bedrijfsgevoelige informatie) en bij voorkeur in 2003 format; dan kijk ik er wel even naar vandaag.

thx voor je snelle reactie....
Thuis heb ik alleen versie 2007 en kan niet converteren naar 2003.

Ik laat de pauze gedoe wegvaren (had het gezien in een kant en klare pakket daarom).
Zo'n pakket in op dit moment te duur omdat haar klanten bestand nog niet groot genoet is. Vandaar probeer ik zelf iets op te zetten. Ik kan het bestand kompleet sturen als je dat wil, er zit geen gevoelige info nog in, alleen voorbeelden met bedragen en paar namen....

Je kunt in Access 2007 aangeven of je een db wilt opslaan in een vorige versie. Daarmee raak je soms wel wat specifieke 2007 zaken kwijt, maar over het algemeen hou je genoeg over om ermee te kunnen werken. Dus dat was de wens inzake het opslaan...
Als je 'm wilt mailen: octafish at live.nl.
Zal ik er vanavond naar kijken!

Hi Octafish, tis me niet gelukt met omzetten. krij steed een foutmelding :(
Zie printje..

Bijlagen

• Naamloos2.jpg
    Naamloos2.jpg
    53,9 KB · Weergaven: 84
Iets meer werk, maar je zou nog een nieuwe db kunnen maken (in 2003 format) en de tabellen en formulieren etc (eventueel ook de modules) daarin te importeren.

Kan ik in versie 2007 ook een versie voor 2003 maken?
Als het zo is, dan probeer ik vanavond proberen...

Ik zal er naar kijken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan