Cursistgegevens uit een centrale bestand standaard ophalen in een tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

fanis01

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2011
Hallo,
Ik heb op mijn werk ongeveer 300 Access bestanden (voor het gemak noem ik ze A-bestanden) en ik wil graag in de tabel "Cursistgegevens" dat de persoonsgegevens van cursisten uit een andere centrale bestand opgehaald worden (B-bestand). Het mag een Access-bestand zijn, of een Excel-bestand. Ik zie dit heel vaak bij sites, dat je een eerste letter typt en het systeem de resterende gegevens automatisch invult. Ik denk dat het uitwisselen van gegevens 2 richtingen moet zijn. Dus niet alleen de in B bekende cursisten opvullen in A, maar ook als een cursist onbekend is in B dat B zich ook automatisch vult met de gegevens dat ik typ in de A-bestand.
Ik wil hierbij een voorbeeld Access-bestand toevoegen. Dit bestand zou een cursus vertegenwoordigen. Als u voor mij een dergelijke B-bestand kan maken die communiceert met mijn A-bestand en mij uitlegt hoe en wat, dan kan ik zelf de rest van de A-bestanden aanpassen. Het probleem is dat mijn voorbeeld bestand 833kb weegt en dat wordt niet geaccepteerd. Hoe kan ik anders u mijn voorbeeld-bestand aanreiken? Per mail is misschien een optie als u het goed vindt.

Ik heb totaal 3 type cursussen en de onderlinge verschillen zitten juist in de cursistgegevens. Als het niet al te moeilijk is voor mij, dan hoop ik de andere 2 type cursussen zelf te wijzigen.

Bij voorbaat dank
Fanis

Laatst bewerkt:
Je database kun je eerst comprimeren, en dan zippen. Dat maakt hem meestal klein genoeg om hem te posten. Wellicht dat je vraag dan ook wat duidelijker is, want nu snap ik er nog niet zo veel van, vrees ik...

Bekijk bijlage 006881_VoorbereidendTechEngels_.zipBekijk bijlage 006881_VoorbereidendTechEngels_.zip

Hallo,
Ik hoop dat het uploaden gelukt is.
Nogmaals de bedoeling is bestanden met elkaar te laten communiceren en gegevens met elkaar uitwisselen.
Gegevens van bestand A naar bestand B en van B naar A. Zo kunnen we typfouten voorkomen en het invoeren zou ook veel sneller gaan.

(Het voorbeeldbestand (A) dat ik geupload heb is een invoerbestand. Om documenten te printen exporteren we de gegevens naar een andere bestand. Maar dat kunt u in de macros zien.)

Bedankt
Fanis

En nu nog eens overnieuw beginnen, want ik snap er nog steeds helemaal niks van. Je hebt een tabel [TBL_Cursusgegevens] met nu één cursus. Ik neem aan dat je meer cursussen hebt, en dat je die in die tabel gaat zetten? Maar dan dit:
Ik heb op mijn werk ongeveer 300 Access bestanden (voor het gemak noem ik ze A-bestanden) en ik wil graag in de tabel "Cursistgegevens" dat de persoonsgegevens van cursisten uit een andere centrale bestand opgehaald worden (B-bestand).
Je cursistgegevens hou je dus blijkbaar bij in een extern pakket. Ofwel zou ik zeggen: alles in Access houden, dus ook de cursistenregistratie, of de tabel [TBL_Cursistgegevens] verwijderen en vervangen door een koppeling met je andere gegevensbestand. Zoals je al zei: je hoeft de gegevens maar op één plek bij te houden. Dat geldt ook voor je macro's: gooi die weg en maak in de andere tabellen een koppeling.

Hallo,
Ik zal proberen mijn verhaal uit te leggen.
Ik heb dus rond de 300 access bestanden die qua structuur gelijk zijn aan het bestand dat ik opgestuurd heb. Ze zijn allemaal invoerbestanden. (Hier voor het gemak noem ik ze A-bestanden.) Als een zo'n bestand ingevuld is dan wordt die geexporteerd naar een ander access bestand waar alle rapporten staan om te printen. Daarna wordt het invoerbestand (A) niet weggegooid maar in een map bewaard en omdat die maar 1mb weegt is dat mapje aan het eind van het jaar niet zo erg zwaar. Ter vergelijking, ons printbestand weegt iets van 9mb. Dus dat is de reden dat we niet alles in 1 bestand houden.

De gegevens die we in een zo'n invoerbestand vullen die doen we nu nog met de hand intypen. Dat wil ik veranderen. Ik wil dus een nieuw te maken bestand hebben (B) die in staat is om de gegevens die we in A vullen, op te slaan en de volgende keer dat een persoon nog eens komt voor een cursus, dat we maar een letter of nummer hoeven typen in een A-bestand en dat het systeem gelijk de resterende gegevens voor ons invult. (het systeem haalt op dat moment de gegevens uit B).

Ik hoop dat ik het nu goed heb uitgelegd.
Bij voorbaat dank
Fanis

Wat mij betreft een idiote oplossing, die veel te veel problemen oplevert. Er is (database technisch) ook geen enkele reden om het zo te doen met 300 databases. Stap daar zo snel mogelijk van af, en maak één nette database. Problemen scheppen om wat te doen te hebben lijkt mij een zinloze tijdvulling...

Hallo,
Wordt die ene bestand niet te groot? Met zoveel cursussen en duizenden persoonsgegevens?
Groeten Fanis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan