Cursor in invulvelden veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

PH-RVG

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2005
Ik heb een systeem ter reparatie gekregen waarin, naast alle andere problemen, die inmiddels zijn opgelost, de cursor bij het invullen van velden (zoals bijvoorbeeld in het vak waarin ik nu tik) een breed blok is geworden dat meerdere postities omvat. In plaats dus van de dunne vertikale streep.
Weet iemand hoe ik dat kan terugzetten?
(Alle andere cursors zijn normaal.)

dat zou je bij
configuratiescherm > muis > aanwijzers in moeten kunnen instellen.

mvg leo

dat zou je bij
configuratiescherm > muis > aanwijzers in moeten kunnen instellen.

mvg leo

ja, dat dacht ik ook, maar daar staat het goed; bovendien knippert die rare grote cursor ook nog onregelmatig

en wanneer je even een heel ander schem probeert?

maakt geen verschil; in Word in een document is het goed, maar op het zelfde scherm in "type een vraag" is het weer mis. Het gaat dus echt alleen om invulvakken: zolang je de cursor naar een plek toebrengt is het goed, op het moment dat je klikt, dus als je letters kan tikken, gaat het mis, bij alle invulvakken.

Is er nu echt niemand die weet waar je die cursor kan veranderen ?

Eerlijk gezegd lijkt het mij dat er geen instelling bestaat die de muis over meerdere posities positioneert en en onregelmatig laat knipperen. Dus ook geen instelling die dat zomaar ongedaan maakt.
Zelf zou ik het stuurprogramma van de muis en eventueel van de videokaart updaten.
Maar of dat het is???

De eigenaar vertelt me dat hij aan het "uitproberen" was met allerlei opties en settings en dat toen ineens dat grote blok aanwezig bleek te zijn, maar hoe hij het gedaan had ???
Het rare is dat je alle cursors kunt veranderen via config.scherm maar deze nu net niet.
Ik heb ook al geprobeerd alle andere cursors te veranderen in de hoop dat deze mee zou veranderen, maar ook dat werkt niet. Er moet ergens een verwijzing naar een code staan die de cursor van het input veld regelt, maar waar?

bij muis >cursor tekstselectie staat gewoon het bekende dunne streepje?
Is er misschien nog een configuratieprogrammaatje van de toetsenbord / muis fabrikant.
Merk pc's hebben daar soms aparte instellingen voor.
In windows kan ik alleen nog maar de toegankelijkheidsinstellingen bedenken, maar dat Heb ik hier niet op de pc,
Kan dus niet kijken of je daar deze instelling kan vinden.

bij muis >cursor tekstselectie staat gewoon het bekende dunne streepje?
ja; ik heb ook geprobeerd dat te vervangen en daarna weer terug te zetten, maar dat helpt niet
Is er misschien nog een configuratieprogrammaatje van de toetsenbord / muis fabrikant.
Merk pc's hebben daar soms aparte instellingen voor.
dat kan het ook niet zijn, want ik heb de kast aan mijn monitor/toetsenbord/muis gehangen
In windows kan ik alleen nog maar de toegankelijkheidsinstellingen bedenken, maar dat Heb ik hier niet op de pc,
Kan dus niet kijken of je daar deze instelling kan vinden.

Ik heb de computer teruggeven aan de eigenaar en gezegd dat ik het niet kan oplossen.
Ik sluit dit "probleem" maar ben nog steeds in een oplossing geïnteresseerd!

Via Regedit kan de cursorbreedte gewijzigd worden:
- HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop:
- Selecteer CaretWidth
- Rechtklik en kies Wijzigen
- Geef in Waardegegevens de nieuwe waarde op (standaard 1)
- Daarna Afmelden en weer Aanmelden

dankjewel; ik zal het antwoord vastleggen voor evt. volgende keren!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan