Cursor op startscherm

• Onderwerp starter Onderwerp starter @xa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

@xa

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2001
Als ik mijn Windows 10 opstart komt het postscherm voorbij, dan begint het Windows venster te laden en verschijnt er linksboven op het scherm een knipperend cursorteken enkele seconden en start meteen door naar het achtergrondbeeld, eenmaal daar op klikken krijg ik het inlogscherm en dat werkt allemaal perfect.

Mijn vraag aan jullie, hoe komt dat dat die cursor daar begint te knipperen en is dit normaal of is dit te verhelpen alle tips zijn welkom waarvoor mijn dank.

Met vriendelijke groet.

Dit POST scherm is niet uit te zetten, je heb wel de keuzes uit: 1 t/m 10 seconden of tot Untill Press ESC te selecteren. Het betreft een ASUS P9X79 Pro moederbord met UEFI BIOS, maar ook op instellen op 1 seconde verschijnt deze cursor in het beeld.
Ik hoop je na genoegen te geïnformeerd, heb je nog e.v.t. opties dan had ik deze graag van je vernomen waarvoor mijn dank.
Groet oet Mestreech.

Normaliter geeft dat aan dat er een geheugenprobleem kan zijn maar is niet noodzakelijk.
Kijk eens bij msconfig of de opstartinstellingen normaal zijn (zonder gebruikersinterface opstarten niet aangevinkt).
Anders zou ik het even niet weten en kan het typisch zijn voor Win 10.
Hopelijk komen er nog meer reacties voor je, iedereen experimenteert momenteel met Win 10 (mijzelf uitgezonderd). :D

Laatst bewerkt:
In de Msconfig op het tabblad > ALGEMEEN > staat aangevinkt >* Selectief opstarten > *Systeemservices laden > *Opstartonderdelen laden. (* = Vinkje). Op het tabblad > Computer opstarten > tabblad > Opstartopties > staat helemaal niets aangevinkt alleen bij > Time-out > op dit zelfde tabblad staat > 30 sec.
Misschien dat je hier wat aan hebt, is dat zo dan hoor ik dat graag van jou.

Bij > Opstarten > staat inderdaad niets vermeld daar moet je voor op > Taakbeheer openen > op dat zelfde tabblad klikken en daar zie je diverse tabbladen staan word er alleemaal gebeurt op je pc. Bij > Opstarten > staan daar 6 programma's die opstarten de overige 3 zijn uitgeschakeld, dit wilde ik nog even mededelen.

Het volledige verhaal achter dit probleem is ontstaan nadat ik wist dat Windows 10 zat eraan te komen ik mijn computer met een Intel 120 GB SSD heb vervangen voor een grotere Samsung EVO 250 GB SSD te plaatsen.

Tijdens de installatie heb ik mijn 2 overige schijven losgekoppeld en toen Windows 7 er op geïnstalleerd, toen knipperde die cursor ook al, mijn gedachten gingen toen uit dat er iets met het schijfje was en heb deze per direct gaan zonder problemen omruilen voor een nieuw exemplaar.

Helaas na het installeren van Windows 7 waren de problemen weer aanwezig, ook met een kale installatie van Windows 10. Als ik mijn Intel 520 serie 120 GB aansluit geeft dit in totaal geen problemen op dezelfde pc wel te verstaan met Windows 7 als OS met en zonder overige schijven aangesloten.

Dan zit je toch met vragen waar een antwoord mij lijkt steeds moeilijker word en je begint af te vragen kan het zijn dat er een probleem/conflictje zit tussen aan aansturen van het moederbord en Samsung SSD 850 EVO en met Intel 520 serie niet?

Ik heb bij deze mijn geheel verhaal gedaan wat er is gebeurt en wat er is veranderd, niets anders is er gebeurt.

Heb je de Samsung SSD uitgelijnd met de Magician software ?

Dag Anton bedankt voor je reactie, verklaar je nader ik weet even niet waar je het over hebt. Ik kan het programma wel maar wat te doen, ik zou het op prijs stellen als je mij daar een beetje mee op weg zou willen helpen dit uit te voeren. Mijn Engels is als een boer met kiespijn dus dan weet je hoe het ervoor staat, e.v.t. tips of instellingen/ uitlijnen hoe en waar?.

Beste @xa,
Helaas is dit te moeilijk en te complex om dat met een paar regels en over en weer schrijven te regelen. Probeer eens bij iemand die ook pas een SSD ingebouwd heeft of bij je leverancier/winkel.

Dag Anton, als je reageert op een vraag en geeft dan aan dat dit misschien is op te lossen met een programma van Samsung maar verder geen tekst of uitleg kan geven om dat te complex gaat worden plaats dit dan niet.
Haal niets aan als je verder daar niets mee kan doen zo werkt dit niet hier op dit forum, en ja als ik naar een pc zaak word doorverwezen om het probleem te kunnen oplossen met het voorgesteld programma heeft het geen zin hier een vraag te stellen laat staan te beantwoorden op deze manier.
Groet, @xa

Jammer van je onvrede.
De lezers weten vooraf niet welke kennis bij de vragensteller is. Bij Samsung wordt een uitvoerige handleiding geleverd in het Engels. Daar kun je veel in terugvinden als je de taal enigszins beheerst. Ook moet je je afgevraagd hebben wat de voor- en nadelen zijn van het gebruik van een SSD en het installeren daarvan. Blijkbaar heeft dat onvoldoende plaatsgevonden.
Heb je te weinig kennis van computerbesturingssystemen moet je misschien niet haantje de voorste zijn bij het installeren van complexe situaties met veel risico's.

Laatst bewerkt door een moderator:
Bij deze wil ik jullie toch op de hoogte houden van mijn vorderingen wat betreft de cursor tijdens het laden van opstartscherm van Windows 10.

We hebben ons een Intel SSD 530 schijfje gekocht van 240 GB, wij dachten daarmede het probleem op te lossen daar we met Windows 7 nog nooit problemen met deze cursor hebben gehad en tot op heden nog niet met ons Intel SSD 520 schijfje 120 GB.

Maar na het plaatsen van het Intel schijfje en het installeren van Windows 10 verschijnt de cursor weer als tevoren en dus het probleem is nog steeds aanwezig, het probleem lag dus niet een het Samsung SSD schijfje.

Ik hoop dat jullie mij nog verder kunnen helpen dit vervelende probleem op te lossen waarvoor mijn dank.

Geen reacties meer gekregen op mijn cursor tijdens het opstarten, heb ik dit nu alleen maar of heb ik een aparte pc.Cursor opstartscherm.jpg

Vaak komt een knipperend streepje voor bij een dualboot of als de opstartvolgorde niet goed is ingesteld.
Ook wel bij sommige (hardware)problemen, maar dat is hier niet aan de orde.
Bij mij gebeurt dat ook, dat komt omdat ik een dualboot heb en na 5 seconden Win 7 wordt opgestart, dat heb ik zo ingesteld.
Opstart- en Herstelinstellingen.jpg (Geavanceerde systeemeigenschappen).
Het bios wacht dus op een actie mijnerzijds of ik XP of Win 7 Wil opstarten, als ik niks doe start hij automatisch door naar Win 7.
Het kan ook zijn dat je eerste opstartoptie in het bios ingesteld staat op cd/dvd station i.p.v. je harde schijf e/o SSD, dan verwacht het bios eerst een cd/dvd als opstartschijf en start daarna door naar je harde schijf.
In ieder geval moet je daar (bios) zijn om je "probleempje" te tackelen of bij Opstart- en herstelinstellingen alle vinkjes weghalen, maar dat zou je niet moeten willen.
Kort samengevat verwacht het bios een interactie van jouw kant en bij niet reageren start hij gewoon door. Kan e.o.a. instelling zijn in het bios.
Wat ik wel heb begrepen is dat MS een andere aanpak heeft van Windows Genuine Advantage en het bios daar voor aanpast.
Gecontroleerd worden achtereenvolgens:

de BIOS Checksum
het MAC-adres
het serienummer van de harde schijf
de taalversie van het besturingssysteem
het versienummer van het besturingssysteem
BIOS-gegevens van de personal computer
de fabrikant van de computer
programma-instellingen die door de gebruiker zijn verkozen
de resultaten van het valideren en installeren van software
de productsleutel van Windows of Microsoft Office
het Windows Product ID.
Je wordt dus al gecontroleerd voor het daadwerkelijke opstarten, misschien daardoor de vertraging. Wie het weet mag het zegen. :P

Zelf zie ik het niet als een "probleem".

Laatst bewerkt:
Hallo, bedankt voor je reactie, graag wil ik je een paar afbeeldingen plaatsen van het Bios en het Schijfbeheer misschien dat je daar wat wijzer van kan worden waar het probleem ligt bij mij.
Kijk eens even goed als je wilt naar; Boot Option #1 > #2 > #3 hoop dat je daar wat mee kunt waarvoor mijn dank.
20150915_101132_resized.jpg20150915_101217_resized.jpg20150915_101624_resized.jpg20150915_101647_resized.jpg20150907_150118_resized.jpg
Groet.

In mijn visie zou ik boot option 1 de SSD nemen Intel enz.
Als 2e je optisch station (Optiarc) en de 3e zou ik op disabled zetten.
Als ik het goed zie heb je nu op de 2e optie ook Intel als eerste staan.
Of dat je probleem oplost weet ik niet, je zou meerdere instellingen kunnen bekijken.

Laatst bewerkt:
Daar zijn we weer en hebben wat geëxperimenteerd met het Bios maar helaas zonder resultaat. Ik heb de Bios ingesteld als voorgeslagen de Intel SSD PO: Intel.... op boot optie 1 op 2 de Optiarc en 3 op Disabled gezet, bij het opstarten ging het al mis en gaf hij het volgende aan; Reboot and Select proper Boot device or insert Boot Media in Selected Boot device and press a key.

Dan opnieuw opgestart en als boot optie 1 Windows Boot Manager (PO: Intel......) boot 2 de Optiarc en boot 3 Disabled, dat start hij op met weer de cursor op het scherm. Weer opgestart en de Bios weer verandert in het volgende; (1 Windows Boot Manager (PO: Intel......) boot 2 de Optiarc en boot 3 PO: Intel..... F10 enz.. opstarten, nog steeds cursor!! en zo heb ik diverse instellingen geprobeerd maar helaas tot nu toe zonder resultaat.

Ik hoop dat je nog wat in je trukendoos hebt zitten wat lijd tot een oplossing.
Groetjes.

PS, ik had even mijn Intel schijfje met Windows 7 eraan gehangen en opgestart en in de Bios gekeken en daar stond als boot optie 1 (Intel SSD PO: Intel.... ) en boot 2 de Optiarc dat was het, moet wel even erbij vermelden dat ik even de tweede schijf had losgekoppeld, en daar word helemaal niets vermeld bij optie 1 Windows Boot Manager (PO: Intel......).

Hoi, als jij dit beter vind ga ik daar graag in mee en waar te vinden op dit forum! Alvast bedankt voor je hulp tot zover.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan