Cursor op startscherm

• Onderwerp starter Onderwerp starter @xa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dag Alfred, ik zal je advies opvolgen en geen bios update uitvoeren tot er misschien je nog wat te binnenschiet wat het probleem alsnog kan oplossen. Ook dank aan Pier voor het meedenken en hoop als jullie iets te weten komen mij dit willen berichten waarvoor mijn dank.

Ach, een paar honderd biossen geupdated zonder problemen en omdat er nu iemand roept dat je het niet moet doen doe je het niet, vorige eeuw was het wel eens link, nu met de ezbios of windows update niet meer.
Maar goed, @Alfred zal het voor je oplossen....

Ben ik met je eens L.P, met de recente moederborden is het flashen van de BIOS bij lange na niet zo risico-vol als 15 - 20 jaar geleden, er van uit gaande dat je niet in een gebied woont waar stroomstoringen met enige regelmaat voor komen.
Zeker met de tools van de bekende fabrikanten als Asus, Gigabyte etc. loop je zeer weinig risico.
Ook hier al vele tientallen geflashed, nog nooit 1 bord gehad waarbij het mis ging..:thumb:

Laatst bewerkt:
Hoi Pier, dat is juist niet de bedoeling dat we gaan redetwisten wie nu wel of niet gelijk heeft maar ik wil zo weinig mogelijk risico lopen dat straks mijn moederbord kaduuk is dat gaat mij te ver. Als jullie zeggen dat kan op een goede vertrouwde manier gedaan worden wil ik dit best uitvoeren maar dan wel op de goede en juiste manier met een goed advies van jullie die daar meer ervaring mee hebben. Geef mij een goed advies hoe en wat te doen en ik ga aan de slag, ik heb ook op de Asus site gezien dat ik een hele oude Bios in gebruik heb maar daar heb ik hem nog niet mee geüpdatet toch? geef me maar een goede begrijpbare handleiding en ik ga aan de slag.

Ik heb de voorlaatste Bios update gedownload te weten de P9X79-PRO-ASUS-4701, dit is een RAR bestand dit eenmaal uitgepakt (zal toch de bedoeling zijn) word het P9X79-PRO-ASUS-4701.CAP. Is dit de bedoeling of moet ik het RAR bestand niet uitpakken.
Graag jullie advies hierover, we hebben er vertrouwen in.

Zei het al eerder, kijk in de manual, je kunt via de UEFI bij update de uefi firmware updaten via internet of een file.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan