Cursor positie in een Console (input)

Status
Niet open voor verdere reacties.

mell1ej

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2009
Hallo iedereen :D

Ik ben bezig met het schijven van een servertje in c# (hier zijn geen problemen)
Maar nou wil ik terwijl er tekst voorbij scrolt een regel aan de onderkant van de console open laten waar de gebruiker vervolgens commands kan typen.

ik heb nu dit in een test App:
Code:
        static void writeline()
        {
            while (true) Console.WriteLine(Console.ReadLine());
        }

static void Main(string[] args)
        {
            Thread writeThread = new Thread(new ThreadStart(writeline));
            writeThread.Start();

while (true) Console.SetCursorPosition(Console.CursorLeft, 25);
        }

Maar dit werkt niet lekker.
Kan iemand mij hier mee helpen?

Ps. Ik heb als voorbeeld nog een plaatje bijgevoegd.

Bijlagen

• Console Sample.png
    Console Sample.png
    24,9 KB · Weergaven: 50
Laatst bewerkt:
Ik weet dat je de console gebruikt. Maar is het niet veel makkelijker om dit dmv een form met textbox te doen? Ik zal eens kijken of mij dit lukt,...

EDIT:
Het is gelukt,... misschien is dit wat je zoekt:

Laatst bewerkt:
Bedankt mickvdv
Alleen het moet echt alleen in de console gebeuren. Ik heb het een aantal keren goed zien werken maar dat was met programma's geschreven in c++.
Ik zal kijken of ik daar wat info over kan vinden, mischien kan ik het dan over porten naar c#

Bedankt mickvdv
Alleen het moet echt alleen in de console gebeuren. Ik heb het een aantal keren goed zien werken maar dat was met programma's geschreven in c++.
Ik zal kijken of ik daar wat info over kan vinden, mischien kan ik het dan over porten naar c#

Graag gedaan:), jammer dat je er niks aan had.

Suc6 met het porten naar C#.

P.S: Als ik vragen mag, waarom moet het perse in een console gebeuren? Geen mogelijkheid voor een grafische interface ofzo?

Voornamelijk omdat er dan nog weer een berg aan code bij komt voor de gui, maar mischien later nog als het echt niet lukt ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan