Cursor wijzigen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Colombe

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2001
Berichten
754
Ik vind dat de in Windows gebruikelijke cursor, je weet wel zo'n héél smal staand streepje, lang niet altijd goed zichtbaar is. Weet iemand of je die kan wijzigen, bv in een staand blokje of zo?
Dank voor een reactie
 
Of ga naar Configuratiescherm, hardware, muis en selecteer aanwijzers. Die kun je dan wijzigen in alles dat je wilt. Ik heb een grote zwarte pijl en een dikke indicatiestreep.
 
Hartelijk dank Blacksheep en m.n. Gezina, ik heb nu een cursor/aanwijsstreep, die ik tenminste altijd meteen terugzie midden in een stuk tekst, zoals nu ik dit schrijf. Maar..... in bv Word en Excel blijft de cursor dat hele dunne staande streepje. Voor de goede orde: ik heb dus bij de toegankelijkheidsopties de breedte van de cursor gewijzigd. Onder de opties voor de cursor heb ik geen mogelijkheid kunnen vinden om de breedte van de cursor, die je ziet in de toepassingen te wijzigen.
Dus het probleem is wat mij betreft nog niet helemaal opgelost. Nog suggesties.
 
Laatst bewerkt:
Colombe

In het configuratiescherm heb ik bij de selectie van de muis en de aanwijzers, de navolgende cursor geselecteerd; Windows Zwart Extra Groot (systeemschema) Dit houdt in dat ik een grote zwarte pijl heb als aanwijzer, een dikke streep waar mijn cursor stilstaat en een dikke zwarte streep als aanwijzer in zowel Word als Excel. Probeer deze optie eens misschien is dat voor jou beter te zien dan wat je nu hebt.
 
Ik denk inderdaad dat de optie van Blacksheep de beste is in jouw geval. :)
 
Bedankt weer voor jullie reacties. Helaas is het nog niet wat ik bedoel.
Als ik in Excel een formule wil invoeren/wijzigen komt nog steeds dat verrekte kleine streepje tevoorschijn. Dit streepje staat ook niet bij de cursoropties. Zou dit dan echt niet aan te passen zijn? Ik behoor ook tot "de oudjes" en moet met een leesbril op mijn scherm kijken, dus het zou mij zéér welkom zijn als het duidelijker kan!
 
Colombe, Alls XP hebt, dan heb ik dit nog voor je gevonden.


De grootte wijzigen van de cursor in het opdrachtpromptvenster
Open een opdrachtvenster.
Klik met de rechtermuisknop op de titelbalk en voer een van de volgende handelingen uit:
Klik op Standaardwaarden om deze instelling te wijzigen voor alle opdrachtpromptvensters.
Klik op Eigenschappen om deze instelling alleen te wijzigen voor het huidige opdrachtpromptvenster.
Geef op het tabblad Opties onder Cursorgrootte de gewenste cursorgrootte op.
Opmerking

U opent een opdrachtprompt als volgt: klik op Start, wijs achtereenvolgens Alle programma's en Bureau-accessoires aan en klik op Opdrachtprompt

Succes
 
Hartelijk dank Blacksheep, je geeft het niet op om me te helpen.
Ik heb een franse Windows XP en de termen zijn dus iets anders. Onder mijn accessoires heb ik niets kunnen vinden wat erop lijkt. Bedoel je met een opdrachtvenster een "DOS-box"? Daar kan ik inderdaad de cursorgrootte wijzigen, maar dat heeft toch geen resultaat op Windows programma's?
 
Bedankt weer Blacksheep, ik ga er eens op studeren. Het probleem is kennelijk niet zo 1.2.3 op te lossen.
 
Nee, wat gek eigenlijk, want dit zou volgens mij toch opgelost moeten kunnen worden. Ik zal eens voor je op het Office forum kijken.
 
Graag, want de link die je me gaf is me véél te ingewikkeld en bovendien betwijfel ik, voorzover ik het begrijp, dat het een oplossing is voor dat gekke smalle staande streepje.
 
Het spijt me Colombe, maar op het Office forum krijg ik hetzelfde antwoord als wat ik je reeds eerder gaf. Dus de aanwijzers in je configuratiescherm. Wat mij bevreemd is, dat mijn verticale streep, (de knipperende cursorstreep) ook breeder werd bij het aanpassen van die aanwijzers. Ook in Excel en Access.:confused:
 
Ik ben bang dat we het moeten opgeven dan. Ik heb jouw muisinstelling nogmaals geprobeerd, maar het is toch niet wat ik bedoel. Inderdaad is de cursor (I) in Word en Excel nu groter, maar het streepje als je links klikt met de muis verandert niet en is nog steeds die kleine smalle ***lige knipperende |
Toch bedankt voor al je moeite Blacksheep.
 
Ik probeer het nog maar eens, voordat ik de vraag als opgelost moet gaan aanmerken: Iemand nog een idee?
 
Ik had hetzelfde probleem en toen ik op Google ging zoeken kwam ik eerst hier uit.

Maar omdat ik het niet kon vinden, ben ik verder gaan zoeken. De tip was om je zoom eerst op 500% te zetten (beeld -> in/uitzoomen) en daarna terug naar je oude beeld te gaan. De punt was bij mij mijn streepje geworden.

Het is een oud topic, maar dit voor de mensen die hier ook weer op verzeild raken.
 
Misschien hebben de mensen nog wat aan je tip. Maar omdat het al een ouder topic is gaat er toch een slotje op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan