cursorpositie weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Ik wil in Word graag kunnen zien op welke regel en positie (bijv. 10,21 cm. van de bovenkant en 15,73 cm van de linkerkant) ik aan het typen ben.
Alleen een liniaal is niet voldoende, want dan zie ik alleen dat ik tussen 10 en 11 cm. zit.
Hoe laat ik Word de positie zien?

Vriendelijke groet,
Guido

Klik met rechts op een lege plek in de status balk onderaan en vink daar Regelnummer en Kolom aan.
Die informatie zie je dan in die status balk.

Dankjewel @edmoor.
Jammer dat de verticale positie wel in centimeters wordt weergegeven, maar de horizontale positie niet (die telt alleen maar het aantal posities en geeft dit weer als kolommen. Ik wil graag de horizontale positie ook in centimeter weten. Weet je daar misschien ook een oplossing voor?

Geen idee helaas.

Ik wil in Word graag kunnen zien op welke regel en positie (bijv. 10,21 cm. van de bovenkant en 15,73 cm van de linkerkant) ik aan het typen ben.
Waarom eigenlijk? er zijn ook nog andere manieren om met meer precisie te kunnen werken, zoals tabellen en tekstvakken.

Die vraag werd in 2016 ook gesteld en nog steeds geen oplossing. Denk dat het niet kan.

Het kan inderdaad niet; de statusbalk geeft alleen de positie weer in centimeters (verticaal) en kolommen (horizontaal). Verder kun je objecten uiteraard altijd correct positioneren door de locatie exact in te stellen in centimeters.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan