Cursortoetsen in IE niet vooruit te branden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

OctaFish

Verenigingslid
Lid geworden
6 feb 2009
Besturingssysteem
Windows 10/MacOS
Office versie
Office 365
Ik heb sinds deze week Windows 7 geïnstalleerd, en IE9. Tot mijn verbazing (en ergernis) is cursorbesturing onwaarschijnlijk traag; de <Home> en <End> toetsen, en <Ctrl>+pijltjestoetsen zijn in Helpmij niet vooruit te branden! Iemand een idee/oplossing? Ik heb al geprobeerd de <Compatibiliteitsweergave> aan te zetten, maar dat maakt geen enkel verschil.

Is een bekend probleem dat volgens de support bij een 3de partij legt. Waarom geen enkele andere browser het heeft wordt niet uitgelegd :)

Je kunt smooth scrolling uitzetten en even kijken of je hardware accelerated of software rendering gebruikt. Indien je wil verifieren of je het known issue hebt: even rebooten in safemode met networking. Daar zou je het probleem niet moeten ondervinden.

Dit is een nette oplossing! Voor de Nederlanders onder ons: in het blokje <webpagina's bekijken>: de optie <Vloeiend schuiven gebruiken> uitzetten. Dan loopt-ie een stuk beter!

De vraag moet ik toch weer heropenen, want het probleem is nog steeds niet helemaal weg. Soms doet-ie het goed met bovenstaande aanpassing, maar vaker is de cursor nog steeds als dikke stroop wat betreft de cursortoetsen. Typen gaat overigens prima; mijn snelheid houdt-ie goed bij. Alleen de cursortoetsen blijven ongelooflijk traag...
Wat bedoel je overigensmet Hardware Acceleratie en Software Rendering? Zijn dat Word instellingen?

Ik heb gemerkt dat de IE9 64 bits versie het probleem niet heeft; althans: alle toetsen werken op acceptabele snelheid. Start ik per ongeluk de 32 bit versie op, dan kom ik daar snel genoeg achter, want niet vooruit te branden. Jammer genoeg geeft Microsof zelf aan dat het niet mogelijk is om de 64 bits versie als standaard programma in te stellen.... 't Is dat ik al een bloedhekel aan het bedrijf had, anders zou ik er echt een hekel aan gaan krijgen...

Nog een aanvulling: ook in de 64 bits versie is de cursor af en toe nog steeds niet vooruit te branden... Het lijkt er op alsof dat te maken heeft met de hoeveelheid tekst op het scherm; zodra er gescrolld moet worden, gaat het fout. Met Hardware of Software rendering gebeurt er overigens niet zoveel; die optie maakt weinig verschil. Gek genoeg is de cursor wel snel als ik tekst eerst selecteer tijdens het verplaatsen (dusmt de <Shift> toets erbij) en daarna de selectie met <- weer ophef. Ik blijf mij verbazen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan