• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cursus VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

Manke

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2006
Hallo,

Onlangs ben ik geinfecteerd geraakt met het "VBA- virus". Ik vind het prachtig om middels VBA (nog) meer uit Excel te halen. Ook beroepsmatig kan ik hier bijzonder veel mijn voordeel doen. Van het weekend heb ik het dikke boek van MS 'VBA voor Excel 2003' aangeschaft, maar ik heb inmiddels wel in de gaten dat, wil ik echt VBA leren kennen, ik een cursus hierin ga volgen.

Weet iemand mij een goed instituut te adviseren alwaar ik een goede cursus VBA kan volgen?

Alvast bedankt

Marco

Weet iemand mij een goed instituut te adviseren alwaar ik een goede cursus VBA kan volgen?

Privéles bij ondergetekende? :D ;) :eek: Amai dat zou wat geven! :shocked:

Ik ken de situatie in België amper, laat staan in Nederland.

Wigi

Onlangs ben ik geinfecteerd geraakt met het "VBA- virus".
Ai ! :shocked: Uit ervaring weet ik dat daar bijna niet vanaf te komen is. Menigeen op dit forum kan dit beamen.

Ik kan je geen instituut aanbevelen. Bedenk wel dat ICT-cursussen per definitie prijzig zijn (ja, ja, ik ben Nederlander :p ) en je bovendien het nodige zelf moet doen.
Ik ben zelf 8 jaar geleden met VBA begonnen door Excelformules om te zetten naar VBA-code.
Dus begin klein, probeer wat uit en surf op internet naar interessante code zou ik zeggen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Onlangs ben ik geinfecteerd geraakt met het "VBA- virus".

Ik ben nu reeds 2 jaar patiënt en vermoed dat het chronisch zal zijn. En dan zeggen dat ik anderen ook nog infecteer... :eek: :shocked:

ICT cursus is inderdaad duur.
Maar het is best pittig zonder basiskennis.
Je hebt een Excel "probleem", je kan het omschrijven, en er dan een VBA script over te schrijven is haast ondoenlijk zonder basiskennis.

Een zetje in de goede richting is gewoon nodig. Ja en daarna ga je natuurlijk als echte Excel liefhebber lekker zelf aan het knutselen met het VBA scripts. Maar je moet dat beginnetje hebben.

Nu heb ik het MS boek van zo'n 800 pagina's, ik kan wel wat vooruit ;)

Master IT in eindhoven of amsterdam. Tis wel prijzig maar bij mij heeft de baas betaald

hoi allen;

ik stelde op 15/12 de vraag ,, hoe start ik VBA ? ""

zie forum .

Blijkbaar ben ik dus niet de enige zonder kennis . :D

Misschien een tip voor de fanaten ... Kan je geen initiatie opstarten voor al die leken ???

groet

grema.

Het internet biedt vele cursussen op dit vlak... Ik kan er geen direct aanwijzen die ik zelf gebruikt heb... :confused: Heb er namelijk geen gebruikt... :D

Even googlen en je hebt er direct een heleboel.

Allemaal bedankt voor jullie meedenken.:thumb:

Het blijft dus lastig voor een beginneling.
Het zal inderdaad toch een kruising worden tussen boeken lezen en googlen. Een cursus kost al snel euro 1000,00 en al zal waarschijnlijk mijn baas wel mee willen doen het blijft een hoop geld.

Keerzijde is waarschijnlijk wel dat ik dit forum in de toekomst wel eens lastig zal gaan vallen met "domme vragen":o , maar ja, we zijn op de wereld om mekaar te helpen niet waar.

Bedankt voor je reacties en we'll meet again!

Manke:)

Keerzijde is waarschijnlijk wel dat ik dit forum in de toekomst wel eens lastig zal gaan vallen met "domme vragen":o , maar ja, we zijn op de wereld om mekaar te helpen niet waar.

Maar euh... het hoeft niet altijd van dezelfde kant te komen :evil:

Nee hoor, vraag gerust, er zijn hier actievelingen genoeg om je probleempjes aan te pakken.

Daar is het forum voor uiteraard.

Wigi

Vraag gerust hoor. We zijn bereid om oplossingen te vinden en/of aan te dragen.
Zolang ik mensen ken die een Excelsheet uitprint (inclusief rasterlijnen), gegevens op dat papier schrijft en met de rekenmachine het eea uitrekent om het vervolgens in Excel te zetten, verbaas ik mij nergens meer over.

Mij is altijd verteld dat er geen "domme" vragen bestaan.
Of zoals een oud-Chinees gezegde luidt: "Iets vragen is je even schamen. Niets vragen is je voor altijd schamen"

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Zolang ik mensen ken die een Excelsheet uitprint (inclusief rasterlijnen), gegevens op dat papier schrijft en met de rekenmachine het eea uitrekent om het vervolgens in Excel te zetten, verbaas ik mij nergens meer over.

:shocked: :eek: :shocked:

Tsja...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan