Cursus?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rolf Veenhuizen

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
Ik beheer sinds kort een website van een stichting, teksten aanpassen, foto's plaatsen en dergelijke zijn geen enkle probleem. En ook bijvoorbeeld een javascript toepassen lukt al aardig. Ik heb echter te weinig kennis (lees; geen) om bijvoorbeeld een inlog systeem te maken of een gastenboke te installeren. Met een aantal vragen hier op het forum ben ik al goed geholpen, maar weet er bijvoorbeeld iemand een basis cursus om iets meer te leren, zonder dat je gelijk een profenionele webdesigner hoeft te worden.
Alvast bedankt!

Bedankt voor de reactie! Dit was inderdaad wat ik in gedachten had. Moet zo weer een aardig eind verder kunnen komen!!

Continuïteit?

@Rolf

Je geeft niet aan welk systeem of CMS je gebruikt. Uit de vraag meen ik echter op te mogen maken dat je de boedel van iemand hebt overgenomen. In een andere thread heb ik een soortgelijke opmerking gemaakt. Let op de continuïteit. Als jij als webdesigner om welke reden dan ook wegvalt (verhuizing, geen tijd meer etc.) wie neemt dan jouw boedel weer over. Bij een particuliere - of bedrijfswebsite heb je dit probleem niet. Bij een vereniging of stichting meestal wel.

Ik denk dat het een goede investering zou zijn naar een provider te zoeken die een gemakkelijk toegangkelijk CMS systeeem (sitebuilder) aanbiedt die alle gewenste functionalieit biedt. En veel belangrijker nog, goede begeleiding en instructie. Op die manier voorkom je problemen in de toekomst en waarborg je snelle oplossingen bij problemen.

Bovendien kan je met het juiste CMS ook de onderhoudstaken aan de site verdelen (ieder zijn eigen stukje) zodat dat belasting voor de webmaster wat minder wordt. Want ook daar treden vaak problemen op bij vrijwilligersorganisaties.

Succes,
Theo Kiers

Theo, bedankt voor je reactie! Ik heb inderdaad een site overgenomen die enkel met html pagina's, is opgebouwd.

Je geeft inderdaad een aantal punten aan, waar ik zelf nog niet of nauwelijks over na had gedacht. Ik zal ook conact op nemen met onze huidige server (portagonist, voorheen Plesk) en kijken in hoeverre zij mij kunnen helpen met een verdere opbouw en begeleiding.
Bedankt voor het meedenken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan