CUSTOM.DIC woordenlijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aenar

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2007
Ik zou graag een aantal straatnamen willen invoeren in de woordenlijst, omdat sommige namen steeds als fout worden gezien, zoals Lange Bocht. Wanneer ik nu Lange Bocht invoer zegt ie dat het met kleine letters moet en ziet hij elk woord appart. Ik wil graag de straatnamen kunnen controleren op fouten. Dus dat spellings controle het fout rekent als er Bange Docht ofzo staat en dan als verbetering Lange Bocht geeft.
Ik kan losse woorden toevoegen aan de CUSTOM.DIC, maar geen straatnaam die uit 2 woorden bestaat. Is er een mogelijkheid om straatnamen bestaande uit 2 woorden (of 2 losse woorden die samen 1 vormen) in te kunnen voeren als 1 woord en deze met spellings controle te laten controleren?

met vriendelijke groet,
L. Aenar

Laatst bewerkt:
Hoi,

Je bedoelt straatnamen die uit meer dan één 'woord' bestaan .... ? Want met straatnamen die bestaan uit een enkel woord zal het wel lukken.

Je kunt een 'truc' toepassen.
Gebruik tussen Lange en Bocht een koppelteken:
Lange-Bocht.
Geef nu aan het koppelteken de letterkleur 'wit':
Lange-Bocht (let wel: in de tekst die je nu leest is dit zelfs toegepast .... ! Je 'ziet' Lange Bocht, maar er stáát Lange[ COLOR="White"]-[/COLOR]Bocht.
Word ziet dit nu als één woord ....

Dat is nogal omslachtig als je elke keer deze actie met straatnamen, bestaande uit meer 'woorden' zou moeten doen.
Dus gebruikt je de mogelijkheid van 'autotekstfragmenten' om deze met een afkorting toe te voegen in Word.

Lange Bocht zou dan kunnen worden l~b, waarbij Word dit - na een spatie of ENTER automatisch omzet in Lange Bocht (dus met het 'witte' koppelteken)
Bij de spellingcontrole voeg je dit éénmalig toe en bij controle wordt dit overgeslagen want .... het is correct.

Laatst bewerkt:
Ik heb dit even geprobeerd, maar dit is niet helemaal wat ik zoek. Andere mensen moeten hier ook mee kunnen gaan werken en die zullen niet "Lange-Bocht" schrijven maar gewoon Lange Bocht. Nu ziet word deze 2 woorden als goed, maar er zijn ook straatnamen die hij niet kent die bestaan uit 2 woorden. Dus ik zoek eigelijk een goeie oplossing om deze straatnamen te controleren. En het liefst ook een die makkelijk over meerdere pc's te gebruiken is. Als het met behulp van het woordenboek kan, kan ik deze laten rondgaan in het netwerk.

Iemand misschien een andere oplossing voor dit probleem?

Hoi,

Je maakt ook gebruik van het woordenboek, zoals ik het uitleg ....
Alleen die truc met autotekst, daarvan weet ik niet of en welk bestand daarachter zit.
Maar het lijkt me dat ook dat te kopiëren moet zijn.

Hoi,

Je maakt ook gebruik van het woordenboek, zoals ik het uitleg ....
Alleen die truc met autotekst, daarvan weet ik niet of en welk bestand daarachter zit.
Maar het lijkt me dat ook dat te kopiëren moet zijn.

Ik weet hoe dit trucje met autotext werkt, maar veel gebruikers hier weten dit niet en zal ik dit moeten gaan uitleggen.
Ik zoek naar een oplossing waar een willekeurig persoon een straatnaam intyped en de spellings controle deze als 1 woord kan controleren.
Met een streepje ertussen gaat dus ook niet werken omdat anderen deze niet zullen typen. En het probleem is dat ik geen 2 woorden toe kan voegen aan het woordenboek en deze laten controleren als 1.

Edit: ik zal er nog even een voorbeeldje neerzetten

Een gebruiker typed in Lange Bocht
Deze moet goed gekeurd worden door de spellings controle

Een gebruiker typed in Korte Bocht
De 2 woorden appart zullen goed gekeurd worden, maar deze straat bestaad niet, de spellings controle moet hier dus Lange Bocht van maken. Alleen korte kan niet fout gerekend worden want dit zal vast wel meer getyped worden in andere context.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan