Custom printopdracht

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcelV

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2001
Berichten
74
Hallo,

Het volgende,
Ik heb hier een Epson FX-1050 matrixprinter staan, welke ik moet gebruiken om vrachtbrieven te printen (kettingformulier).
Nu heb ik een database waar ik die vrachtbrieven in bij hou en welke ik gebruik om de printopdrachten te generen.
Alleen het probleem is, is dat het formaat van de vrachtbrief net iets kleiner is dan A4. Waardoor het dus niet mogelijk is om meerdere vrachtbrieven na elkaar te printen.

Ik moet nu dus steeds een vrachtbrief uitprinten, het kettingpapier weer uit de printer halen, weer opnieuw laden en vervolgens kan ik dan eindelijk weer het volgende formulier uitprinten.

Nu vond ik in technet wel een stukje, hoe je je eigen module kon schrijven en via die module een custom papersize kon opgeven. Maar als ik dat doe, dan springt het papier automatisch weer naar A4 formaat toe, net alsof die driver het niet ondersteunen zou, terwijl je met ESC C n (BASIC) wel op kan geven hoe lang je pagina is (die van mij is dus 8 inch).

Heb iemand enig idee hoe ik in Access 97 een printopdracht kan geven in custom papierformaat en dat naar de printer kan sturen?

Het enige wat ik kon vinden op internet was het volgende stukje:
Controlling Your Printer

Bij voorbaat dank,

Marcel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan