Custom velden in Word 2007

• Onderwerp starter Onderwerp starter svebi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

svebi

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 feb 2013
Ik ben een template aan het maken waar ik een aantal velden wil definiëren die overal in het template in 1x ingevuld kan worden en dat die overal aangepast worden.

Momenteel heb ik het volgende (wat dus nog niet werkt):
- Onder het tabje voor Ontwikkelaars > Kies ik voor "Tekst" bij besturingselementen.
Zodra die is ingevoegd krijg ik netjes het veld welke ik via de eigenschappen netjes kan aanpassen. Als ik daarna dat veld op een aantal plaatsen kopieer en de inhoud van het eerste veld aanpas dan wordt dit niet bij de gekopieerde velden doorgevoerd. Er moet dus op één of andere manier een mogelijkheid zijn waardoor deze velden aan elkaar gekoppeld zijn.

Het liefste zou ik custom document eigenschappen willen toevoegen, dan hoef je namelijk de velden niet aan te passen.

je zou dit ook in excel kunnen maken dit lukt namelijk wel
of wil je dit echt in word doen

Bijlagen

Het zijn complete rapporten met opmaak en ook veel stukken tekst en analyses erin, een excel kan ik niet overhandigen aan een klant.

Het moet dus echt in Word...

Velden en objecten krijgen een standaardnaam van Word. Die naam is uniek. Maak je een kopie van zo'n veld, dan krijgt die ook een unieke naam. Zowiezo zijn ze niet aan elkaar gekoppeld. M.b.v. die naam kun je veldverwijzingen maken, die verwijzen naar de eerder ingevulde velden. Kortom: je bent een beetje verkeerd bezig ;)
Een verwijzing maak je heel snel door eerst op <Ctrl>+<F9> te drukken, en dan de veldnamen te typen. Met <F9> kun je het veld bijwerken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan