Cutenews In Flash....

Status
Niet open voor verdere reacties.

joris345

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2008
Haaj Helpmijers....:)

Is het mogelijk om de headlines van cutenews intelezen in flash?

tnxs!:)

Als je flash hebt geinstalleerd (adobe of macromedia - dat schijnt niet uit te maken) - dan moet het gaan. Zo niet dan ben je denk ik bezig in een randgebied - pas op hackers bv)

Je kan waarschijnlijk gebruik maken van URLLoader/URLRequest om een php-pagina op te roepen die je de gewenste input geeft (dus bvb een xml-versie van de headlines), die je dan in ActionScript kan uitlezen met behulp van een XML-parser.

@hendricus: Adobe heeft Macromedia al enkele jaren geleden opgekocht, elke recente Flashversie komt sindsdien ook onder naam van Adobe uit (alles na Flash8)

Dat zul je in php moeten doen. Je maakt een php-pagina aan die de juiste data van cutenews ophaalt (ik weet niet hoe cutenews werkt, dus kan je hier niet echt verder bij helpen).

Vervolgens zorg je ervoor dat je php-script een geldige xml-pagina echo't, de extensie van je pagina blijft .php
Het zou kunnen dat je best ook expliciet bovenaan je php-pagina de header verzend die het content-type op xml zet (ik vermoed text/xml, maar ben daar niet zeker van)

Ik zou echt niet weten wat je allemaal bedoelt...:o
Weet je misschien een site met een tourial ofzo?..

Wat ik je vertelde is echt wel vrij basic php, dus ik vermoed dat je kennis op zo goed als 0 ligt..

Om een xml-bestand te maken doe je net hetzelfde als om een html-bestand te maken, alleen moet je boven je pagina een header versturen, die aangeeft dat het om xml gaat.
PHP:
<?php
header('Content-Type: text/xml');
//als die niet werkt, gebruik dan application/xml

//gegevens van cutenews ophalen, ik ga er even vanuit dat deze in een array staan als
//[index]['titel', 'datum', 'inhoud']
$headlines = CuteNews::getHeadLines(); //ik weet niks van cutenews af, deze regel moet je dus zeker wijzigen.

//de data als xml weergeven
echo '<?xml version="1.0" ?>'."\r\n";
echo '<headlines>';
foreach ($headlines as $item) {
        echo '<item>';
        echo '<titel>'.$item['titel'].'</titel>';
        echo '<datum>'.$item['datum'].'</datum>';
        echo '<inhoud>'.$item['inhoud'].'</inhoud>';
        echo '</item>';
}
echo '</headlines>';
?>