Cybercom (Medion) Laptop drivers.

Status
Niet open voor verdere reacties.

mikevoeten

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2006
Berichten
30
Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar de juiste drivers voor mijn laptop: Model No: MIM2050 Notebook pc (8089c), MD42703. Dit model bestaat volgens de Medion site niet en Cybercom heeft geen website met drivers.
Met name de drivers voor de grafische kaart met hardware id 0x3582 van Intel,
de drivers voor de ethernetcontroller met id 3106 van vendor 1106,
de drivers voor pci modem met id 24c6 van venodor8086 (oftewel Intel), zijn erg hard nodig. De rest lijkt wel redelijk te draaien. Mocht je nog ergens een goede bios voor dit model weten, dan mag je die ook geven als het kan.

Groetjes,
Mike
 
Komt dat typenummer wel goed? Want met google vind ik op beide nummers alleen baterijen en adapters.

En dat geldt ook voor de medion site.

Kijk nog even goed naar welk model je hebt en of er een sticker op zit met een s/n nummer
 
Laatst bewerkt:
je hebt gelijk hoor....maar het klopt echt.....dat is dus ook de reden waarom ik met de harware id's aankom......de laptop is uitgegeven door Cybercom en powered by Medion....
 
Waar heb ik gelijk in?

Zit er een sticker op met een serienummer?

Want cybercom komt ook met baterijen.

Een medion laptop heeft een gewoon serienummer.
 
Het klopt dat je je vraag niet kon terug vinden. Deze heb je in de "Tips&handleidingen" sectie geplaatst. Die berichten worden eerst door een moderator beoordeelt, voordat ze zichtbaar zijn voor iedereen. In jou geval zal het bericht helemaal verwijderd worden. De sectie is namelijk niet om vragen te stellen. Ik hoop dat het nu duidelijk is waarom jij je bericht niet meer kon vinden.:)
Welkom bij 'Tips & Handleidingen', hier nog even een paar aandachtspuntjes omtrent deze sectie:

* Berichten die je hier plaatst worden niet direct zichtbaar. Indien het bericht binnen de richtlijnen van Tips & Handleidingen past, zal deze worden gevalideerd door een moderator en zichtbaar zijn in de sectie.
* In deze sectie kun je geen vragen stellen, daar is de rest van het forum voor. Vragen zullen dan ook niet worden gevalideerd.
* Ga er niet altijd vanuit dat de Tips & Handleidingen juist zijn. Helpmij.nl heeft ze niet uitgetest, het zijn puur ervaringen van gebruikers. Helpmij.nl en zijn medewerkers nemen dan ook geen verantwoordelijkheid op zich.
Bron:
http://www.helpmij.nl/forum/forumdisplay.php?f=150

Ik heb inmiddels wel de titel van deze vraag aangepast.
 
Laatst bewerkt:
En het is toch zo eenvoudig te vinden op de Medion Site:

Ga naar:

http://www.medion.com/nl/service/?nlshop

Kies voor stuurprogramma's en updates - enter

Tik in het 2e veldje achter lt/md het nummer van de laptop dus 42703

En.... daar staan ze allemaal!
 
Laatst bewerkt:
de grote sticker zit erop met de info gegeven in de vraag....het sn/ nummer is niet leesbaar en inderdaad ik kan de combinatie van model en typenummer ook niet vinden met google of de medionsite.......daarom vraag ik ook om de drivers die horen bij de hardware id's....zoals genoemd in de vraag....vendor 1106 ken ik niet misschien jij wel?

bedankt voor de titelaanpassing....ik klik dus ook wel eens verkeerd....
 
de reden waarom ik om die drivers vraag is dat ik nu geen beeld op mijn laptop heb (externe monitor werkt wel)....en omdat ik nu een usb stick moet gebruiken om te kunnen internetten.....liever kabel.....de modemdriver wil ik eigenlijk omdat ik uitroeptekens niet mooi vind staan in mijn hardwarelijst....en ook voortdurend meldingen krijg de hardware goed te installeren....
 
Maakt voor de drivers volgens mij niets uit

die drivers lossen helaas het probleem niet op....m.n. de rivers voor de grafische kaart willen totaal niet....heb er tijdelijk maar ff een driver van intel op gezet om de externe monitor te kunnen gebruiken.....
 
d.heb er tijdelijk maar ff een driver van intel op gezet om de externe monitor te kunnen gebruiken.....

:eek::eek::eek:

De driver heeft toch niets met de monitor te maken???

De driver is voor de videochip, dus die Intel driver stuurt de videochip aan en NIET de monitor
 
klopt mrmusic....nu nog beeld op mijn laptop krijgen he....en dat doet die driver die er nu op staat niet.....

nu ik verder nadenk....heb je zelfs nog meer gelijk en zou het niet hebben van beeld een andere oorzaak kunnen hebben? zoals echt hardwarematig.....?
 
Laatst bewerkt:
Ok, zou je nog 1 keer willen kijken of de letters en cijvers die je geeft in je eerste post kloppen? Dat er niet stiekum een letter verkeerd is ofzo.

Gewoon voor de zekerheid.
 
Ok, zou je nog 1 keer willen kijken of de letters en cijvers die je geeft in je eerste post kloppen? Dat er niet stiekum een letter verkeerd is ofzo.

Gewoon voor de zekerheid.

laptop weer op zijn kop gehouden......het klopt helemaal....geen spatie of cijfer staat verkeerd.....

ook de id's van de hardware kloppen...die van intel zijn ook terug te vinden.....nu nog de juiste drivers die bij die hardware hoort.....
 
Laatst bewerkt:
om nog even op de opmerking van mrmusic terug te komen:

de toetscombinatie fn (blauwe functietoets) + F11 levert een wisseling van scherm op (van monitor naar laptopscherm) het blijft zwart maar als ik terug wissel zie ik een flits in het scherm van mijn notebook....
 
Ik heb Medion een mail gestuurd met het verzoek om mij verder te helpen. Hopelijk beledig ik niemand. Zodra ik de oplossing heb (als zij die wel kunnen geven) zal ik hem wel hier posten en het onderwerp afsluiten.
 
Laatst bewerkt:
de driver voor hardware id 1106 (etehernetadapter) is gevonden. werkt ook fantastisch. nu nog de juiste drivers voor de twee intel apparaten....het kost je dan wel wat tijd maar het gaat wel lukken hopelijk....zit nog wel in mijn maag met het mogelijk kapotte backlight....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan