Cyberlink PowerDirector 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Knientje

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2009
Ik heb op dit moment een proefversie draaien van Cyberlink PowerDirector 10.
Ik vind dit een goed programma (Waarmee ik bedoel, dat ik het snap en ermee kan werken, niet dat ik het de hemel in wil prijzen:confused:).

Maar voordat ik de Cyberlink licentie aanschaf wil ik nog wat weten aangezien mijn computer al een oud beestje is..
Het moederbord is een Asus P4P800 (die P4 zal wel voor Pentium 4 staan, die 800 weet ik niet, kloksnelheid CPU is 2.6 Ghz)

Cyberlink raadt echter 3 GB DDR3 aan werkgeheugen aan. Maar voor zover ik kan achterhalen, heb ik gewoon 4 DDR(1) slots, dus zou kunnen uitbreiden naar 4 GB DDR1 (4 x 1024 MB)

Maar schiet ik er dan iets mee op?

Nog een vraag die eigenlijk in een andere rubriek hoort, maar omdat die ook met Cyberlink Powerdirector te maken heeft en dubbelposten te voorkomen stel ik die ook hier.

De grafische kaart zou vanaf (even van Nvidia uitgaande, omdat dat er nu ook in zit) deze ondersteund worden

Supported GPGPU graphics card
NVIDIA:

GeForce 8500GT and above
GeForce 9800GT and above
GeForce GT/GTS/GTX 200 series
GeForce GT/GTS/GTX 400 series
GeForce GT/GTS/GTX 500 series

Ik heb er momenteel een Nvidia Geforce FX5200 inzitten en heb nog een Geforce 6200 liggen.

Is dat goed genoeg voor Cyberlink PowerDirector?

http://www.cyberlink.com/products/powerdirector/requirements_en_US.html

Als ik zie dat Cyverlink DDR3 geheugen aanraadt en dan ook nog 3GB en jij hebt nog oud DDR400 geheugen in je PC zitten, dan vraag ik me af of jouw PC het gaat trekken. Uiteraard neemt je videokaart behoorlijk wat werk weg bij de algemene CPU, maar videoediting vergt nou eenmaal wel wat capaciteit van je pc. Zeker als je film straks uit meerdere sporen, effecten en in lengte toeneemt, zal jij niet blij worden van het wachten.

Heb je al geprobeerd om er een film mee te bewerken en liep dat een beetje lekker? Zoja, dan zal het extra geheugen zeker helpen, maar hou ik gedachte dat DDR geheugen op dit moment schaars en daarom dus duur wordt.

Bedankt error.

Video bewerken en renderen gaat wel, zelfs op meerdere sporen en er zijn ook een paar filmpjes mee geproduceerd.
Het probleem was dat de preview hapert op "overgangen", met de FX5200 graphics card liep hij zelfs vast (beeld "bevroor", audio ging door, maar programma reageerde slecht of niet als ik verder wilde gaan), dus heb ik nu de Geforde 6200 er ingestoken en de preview hapert nog steeds bij "overgangen" maar herstelt zichzelf nu en het programma loopt niet vast.
Dit wordt nog wel steeds gedaan met maar 1,5 GB RAM werkgeheugen.
Het hoeft voor mij niet supersnel te wezen. Ik ben geen producer voor omroepen, maar doe dit privé voor een familielid :)
Maar omdat het eigenlijk alleen maar het haperen in de preview is denk ik dat ik wel een eind kom met uitbreiding van het RAM geheugen.
De eindproducties zijn overigens wel voor commercieel (en dus semi-professioneel )gebruik en daar is dus ook semi-professionele apparatuur voor nodig.
En die upgrade (bestaande uit een (tweedehandse) snelle laptop en een semi-professionele videocamera wil ik dan ook uitvoeren, maar dat mag mijn opdrachtgever 'betalen' (Lees: ik moet voldoende ontvangen hebben om die upgrade te kunnen betalen, voor niks gaat de zon op...).
Ik kan met Cyberlink PowerDirector wat ik er mee wil kunnen, het renderen duurt overigens niet zo heel lang in 480 resolutie. In 720px HD (mijn camera filmt in deze resolutie) duurt het behoorlijk langer.

(In het slechtste geval gebruik ik slechts drie video- en audiosporen)

De meeste filmpjes splits ik op in een productie van +/- een kwartier. Het is bedoeld als reclamemateriaal en zo lang kijken de meesten toch niet.

Laatst bewerkt:
Probeer anders ook eens Pinnacle Studio of als het gratis moet Videospin? Dat zijn 2 hele gebruiksvriendelijke videobewerkingsprogramma's. Ik gebruik ze al jaren. Kun je anders eens kijken hoeveel geheugen er in gebruik is tijdens zware bewerkingen en wat de CPU doet. Ik vraag me namelijk af of de CPU het wel bijhoudt.

Maarrr... leuke hobby videobewerking, kost alleen gigantisch veel tijd :)

Om de een of andere reden krijg ik de printscreen van Taakbeheer niet geupload naar hier, maar hij geeft tijdens het RENDEREN (volgens mij is dat het meest belastende deel van een videobewerkingsprogramma) 100% CPU gebruik aan, dus ik vrees dat je gelijk hebt.
Wisselbestand piekt ongeveer op 1,4 GB, maar hangt meestal rond de 1,18 GB.
Toch liet mijn computer nog andere kleinigheidjes toe en werd niet echt onstabiel terwijl het CPU gebruik op 100% lag.
En ja, ik voel de bui al aankomen: snel(ler) ding vragen aan de Kerstman, maar die is mijn adres al jaren kwijt :(

En inderdaad kost videobewerking veel tijd. Daarom doe ik het ook niet gratis :evil:
Pinnacle vind ik een rotprogramma, hoewel ik de nieuwste versie niet ken (heb het gebruikt in 2006 op natuurlijk ook nog een ouderwetse pc), werk ik er niet graag mee.

Waarom vind je het een rotprogramma? Werkt heel intuitief. Ik gebruik het voor simpele films. Voor het professionelere werk gebruik ik Premiere icm after effects en Sony Vegas. Kun je leuke dingen mee doen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan