Cybermaxx herstellen naar fabrieksinstellingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Certina

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2013
Berichten
2
Goedendag,
Ik wil mijn laptop de Cybermaxx MD 95218 herstellen naar de fabrieksinstellingen maar krijg de volgende code te zien;Error #58, en dit bericht;unable to write to the boot sector Virus protecion software may be running.
Ook als ik de virusscanner uitschakel en het internet lukt het me niet om de laptop opnieuw te installeren.
Wie oh wie kan mij helpen?
Bij voorbaat vriendelijk bedankt.
Mvg Certina.
 
Goedendag Certina,

De boot sector is zeg maar een klein stukje ruimte vooraan in het begin van de harde schijf die dan als eerste gelezen wordt en de computer en verteld hoe de harde schijf is ingedeeld, zoals welke partities er op staan.
Wat een zeer lastige virus was is een boot-virus die een eigen partitie voor zichzelf aanmaakte die niet zichtbaar is, en dat staat dan ook in die boot sector geschreven.
Een manier om die boot sector te beschermen is b.v door in die boot sector gewoon virus neer te zetten omdat de ene virus een andere virus die er al zit niet zo snel zal overschrijven.
Nou hebben ze in de BIOS instellingen ook wel eens een optie gemaakt van "boot sector virus protection" waarmee de hele boot sector zo wordt afgesloten dat er niet meer nog iets in geschreven kan worden.
Wat het programma voor het terug zetten van de fabrieksinstellingen natuurlijk wel wil doen om zo weer de orgineele partitie te herstellen en de eventueele partities die daarna nieuw gemaakt zijn te verwijderen.

Je zou dus in de BIOS kunnen kijken of die optie aan staat, dat kan b.v bij security settings kunnen staan.
Als dat niet zo is dan kan het ook door een anti virus programma zijn gedaan, nee het maakt niet uit of je het anti virus programma uitzet je moet in het anti virus programma zelf de optie van zoiets als boot sector protection uitzetten.

Tja en in het ergste geval kan het natuurlijk ook een virus zelf zijn die de boot sector voor je heeft afgesloten maar dan moeten we even wat anders bedenken.

Succes :thumb:
 
Hallo Ragdoll,
Bedankt voor u antwoord, doch ik krijg het probleem helaas niet opgelost.
Mvg Certina.
 
Hoi Certina, :)

Ja anders was het ook weer te makkelijk natuurlijk, tenslotte wil je ook een beetje trots zijn op een probleem en dat het zomaar iets is wat iedereen heeft.:d

Zoals ik dan het woord virus in de boot sector zette, de BIOS de boot sector helemaal afsluit en iets wat sommige programma's dan ook wel eens deden is dat eigenljk niks anders dan een instelling die passief is.
Nou heb ook wel eens van die programma's die niet willen dat er een bepaalde bewerking wordt uit gevoerd met die boot sector ( afgekort noemen ze die boot sector MBR wat staat voor Master Boot Rercord ).
Zo'n bewerking kan dan b.v zijn dat ze niet willen dat de MBR verwijderd wordt, wat bij het terug zetten van de fabrieks instelling dan wel eens als eerste kan worden gedaan die dan meteen daarna zijn eigen copie van de MBR weer daar naar terug zet anders zou de harde schijf niet meer opstarten.
Zoiets is dan eigenlijk een instelling die meer actief is.

Dat wordt dan door een programma uitgevoerd en om zoiets te omzijlen kun je b.v proberen om het systeem buiten om op te starten met een boot disk en in dit geval zou dat een partitie manager zijn.
Bijvoorbeeld zoiets als deze die me nou net toevallig in weg lig.
MiniTool Partition Wizard Bootable CD
Download pagina
Een beetje uitleg over Rebuild MBR

Er bestaat natuurlijk nog altijd wel weer iets anders maar hiermee heb je zo meteen even een overzicht van de schijven en partities op je PC.

Succes gewenst.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan