cyclische redundantiecontrole bij winrar bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

zanmatoffx

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2010
Beste leden,

sinds paar dagen kan ik geen enkel winrar bestand nog opnen of kopieren naar een usb stick, telkens krijg ik de foutmelding "cyclische redundantiecontrole", ik heb hier al wat topics bekeken maar die handelen enkel over deze fout bij dvd's of cd's, wat is nu het verschil, ik wil gewoon iets van men HD uit winrar openen, geen dvd of cd. Iemand een oplossing?

mvg

Dit komt voor indien er een soort van "time-out" plaatsvind omdat je harde schijf niet weet waar hij verder moet gaan met uitpakken in dit geval.

Wat je kunt proberen om de inhoud van je file in delen uit te pakken. Dus als je bijvoorbeeld 20 bestanden hebt deze per 5 uitpakken en kijken bij welk bestand het misgaat. Het kan zijn dat er namelijk een bestand corrupt is en dus verkeerd wordt weggeschreven.

Natuurlijk nakijken of je hetzelfde probleem ook hebt als je een .rar bestand aanmaakt op je harde schijf en testen of je .rar bestanden op de harde schijf wél kunt openen.

Dan zo'n getest .rar bestand van je harde schijf kopiëren naar je memory-stick, kijken of dat gaat, dan het bestand (in een andere map) vanaf de memory-stick terugkopiëren naar je harde schijf en kijken of die op de harde schijf nog steeds kunt openen. Daarna kijken of je rechtstreeks op de memory-stick het daar opgeslagen .rar bestand kunt openen.

Succes,

Tijs.

Mja het betreft wel een meervoudige rar maw een video bestand dat in 2 verschillende rars is opgedeeld en waarvoor je allebei de delen nodig hebt om het uit te pakken natuurlijk, maar dat blijkt nu bij alle meervoudige fout te gaan, enkelvoudige rars waar verschillende documenten in zitten lukt wel nog perfect. Heb zelf ook even een rar aangemaakt met een paar documenten en die terug uitgepakt en dat blijkt ook volledig te werken. Het zou er moeten om doen dat het net 3 video's zijn van telkens 2 rars die alle 3 corrupt zijn :s

a. Is er wel genoeg ruimte op de memory-stick?
b. Als een of enkele van de resulterende video-bestanden groter zijn dan 4 GB, en de memory-stick is FAT32 geformatteerd, dan gaat het niet passen, want er is een bestandsgroottebeperking van 4 GB voor bestanden op een FAT32 partitie...

Tijs.

@ dnties:
ik probeer het niet uit te pakken op een stick. De reden waarom ik het over een stick had was omdat ik wilde proberen de bestanden zo mee te nemen naar een andere pc in huis en ze daar via winrar te opnen, maar gewoon het rar bestand kopieren van de HD naar de stick gaf dezelfde cyclische fout als wanneer ik probeer het unrarren op men HD.

De maximale grootte is +/- 600MB dus dat zou geen probleem mogen zijn, bovendien downloadde ik in die reeks nog bestanden een paar dagen ervoor en die lukten perfect, mij een raadsel dus waarom het ineens is veranderd.

Ben ondertussen eens een enkel rar bestand aan het downloaden met een video erin, eens zien wat dat geeft

Laatst bewerkt:
Ok, alle informatie rondom je probleem is welkom, dus bedankt voor je vorige bericht.

Ben benieuwd wat je tests gaan opleveren als conclusie.

Tijs.

Ja meer info, het is bijna niet te geloven, los staand van elkaar 3 video bestanden in verdeelde rars gedownload en het moet er inderdaad om doen, ze zijn dus alle drie corrupted want heb nu een nieuwe gedownload in 2 rar delen en die werkt perfect. Laat het ons maar weer eens op de wet van murphey steken want dat is het wel in dit geval, sorry voor de miserie het is puur toeval geweest duidelijk.

Tsja, je begrijpt nu waarom het zinvol is om meerdere tests met meerdere .rar bestanden te gaan doen vóórdat je een posting plaatst.

Mooi dat het 'opgelost' is.

Graag de vraag nog afmelden: Klik op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk (bijna) bovenaan deze webpagina [die met Zet status opgelost Onderwerp-opties etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan