cyclische redundantiecontrole

Status
Niet open voor verdere reacties.

andreasvp

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2011
Hallo

Ik heb een externe HDD van het merk Intenso. Hij is 1.5 TB groot. (heb hem 2 maand en heeft altijd gewerkt)
Ik steek hem in de pc, de pc ziet hem ik blader door de mappen en plots verdwijnt hij. Hij is niet meer zichtbaar in de verkenner. (er is geen spanning onderbreking geweest).
Bij schijfbeheer is hij echter wel nog zichtbaar, met de melding: niet geïnitialiseerd .
Ik druk dan met de rechtermuisknop op schijf 1-klik dan op schijf initialiseren –krijg dan de keuze om hem volgens MBR of GPT te gebruiken-bij alle twee krijg ik de melding: gegevensfout (cyclische redundantiecontrole).
Met wat kan ik deze HDD weer aan de praat krijgen?
Ik gebruik Windows 7 pro.

Dank bij voorbaat
Andreas

Hallo Andreas,

Heb hem 2 maand en heeft altijd gewerkt.

Ik vind dat een hele leuke opmerking zo als je die maakt.:)
Maar het is ook een belangrijke om daar eens mee te beginnen.
Je heb hem dus 2 maanden dat lijkt me nog binnen een garantie periode.

Als eerste controleer heel goed de kabel de controller gewoon alles wat er is om hem aan te sluiten op je pc.
Of zoals je dat zegt ,ik steek hem in.
Wat toch een stuk meer erotische overkomt.:cool::thumb:

Neem natuurlijk wel aan dat die melding gewoon blijft maar het er om dat je gecontroleerd heb zo dat je ook kan vertellen waar je hem gekocht heb.

Cyclische Redundantie Controle als ik dat wel eens tegen iemand zeg die loopt te vertellen dat er hem geen moeilijke woorden meer op een computer zijn krijg ik altijd de reactie ,een wat ?
Als ik ze dan een voorbeeld geeft van een fout melding met het branden van een cd of dvd een CRC fout of CRC error.
Dan herkennen ze dat wel ,en CRC is de afkorting van Cyclische Redundantie Controle.

Het kan dus iets wat lastig is zijn en zo lang je van garantie gebruik kan maken meteen doen.

Als dat niet kan of meer mogelijk is kun je daarna als nog er meer in gaan verdiepen.

Beste
Dank u voor uw snelle antwoord.
Ik heb hem gekocht in de Media Markt.
Heb al geprobeerd met verschillende kabels op verschillende pc’s. Altijd met het zelfde resultaat.
Ik was al van plan om van de garantie gebruik te maken als er geen oplossing zou zijn.
Ik zou echter graag de back-ups die erop staan willen terug hebben. Is er daar nog een manier voor?

Mvg
Andreas

Woa Andreas ,

Hoe heete dat nou ook al weer ik gebruikte dat ooit wel eens voor slechte dvd's en cd's.
Ja en of hij dat dan ook nog met een externe schijf moeten we zien.
Meschien schiet me die naam een paar regels verder wel binnen.

Als er geen oplossing zou zijn ,vreemd waarom zou je doen of heb je de pleuro's uitgegeven voor een externe harde schijf die niet goed werkt.

Maar goed dat programma wat ik gebruikte heete dus badcopy.
Ik zie het er zo snel niet bij staan dat het ook met zo'n ex hdd gaat.

Tja om nou te gaan googelen voor iemand die ik een quote antwoordje in de maag moet gaan splitsen waar niks over weet en geen enkele garantie kan geven dat je dan van het probleem af bent ,omdat het daarna een ramp is geworden.
Als je dat wil dan lukt dat jou vast ook wel ,als hulp bedoeld voor de zoek opdrachten die je zou kunnen typen.
http://ntfs-crc.qarchive.org/

In ieder geval veel succes bij dat media markt. :thumb:

Een backup is altijd een kopie van iets dat al bestaat.

Waar is het origineel dan?

Beste

Bij badcopy ziet hij de schijf, maar zegt dat er geen herstelbare bestanden gevonden zijn.
Bij het programma data recovery ziet hij de schijf helemaal niet.
De back-up's zijn van Windows in de begin status.
Nog programma's waarmee het mogelijk moet zijn?

Mvg
Andreas

Dat zijn dus geen backups maar kopieen van een vorige status van Windows.

Probeer de schijf uit de externe behuizing halen en rechtstreeks aan de pc aansluiten via ATA (let op master/slave jumper) of SATA.

Download de laatste versie van Ubuntu, GNOME desktop, op de download pagina en kies Normale PC (Intel Pentium/Celeron/Core, AMD Athlon/Sempron), allemaal standaard geselecteerd.
Brand op cd
Start de pc op vanaf deze cd (let op de BIOS instellingen, de CD drive moet als eerste in de volgorde van "boot devices" staan).
Kies niet voor installeren maar "Ubuntu uitproberen zonder te installeren".

Als Ubuntu is opgestart zie je bovenaan het menu "Locaties" of "Places" in de Engelse versie.
Daaronder zie je alle door Ubuntu gevonden partities op de schijf of schijven.
Als de disk geen ernstige fouten heeft kun je ze ook openen en de belangrijke bestanden kopieren naar een andere (externe USB) schijf.

Beste

Ik heb het geprobeerd met Ubuntu jammer genoeg zonder resultaat.
Ik zou hem liever niet opendoen i.v.m. de garantie.
M.v.g.
Andreas

Tsja, wat is belangrijker, de garantie of de gegevens?

Dan toch maar de garantie kiezen zeker.
Bedankt voor de hulp.

Mvg
Andreas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan