• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cyrillisch wel op scherm niet printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

adjepetatje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 nov 2004
gebruik win XP pro en excel 2000
heb adressenbestand met latijnse (=gewone) letters en cyrillische (=russische) door elkaar (font ariel).
op het scherm ziet alles er prima uit.
De printer drukt alles af, behalve de cyrillische fonts. Rara hoe kan dat?
Bij andere programma's heb ik geen enkel probleem met het printen van de russische fonts.

iemand een ideetje waar dit in zit?
iemand met de oplossing?

enige verklaring die ik zou kunnen geven is dat je printer dat font niet kent

Aanvulling bij Robert's antwoord:

Ik denk dat jouw printer de combinatie latijn / cyrillische niet tegelijk kan printen....

Het je lukt je wel om alleen cyrillische tekst te printen (niet met latijn er bij door)??

printer is epson stylus photo 870 en die lust alle soorten, cq print alles wat ik op het scherm heb.
..........maar geen cyrillische fonts in excel.....:-(
dus robert en jaspur problem not solved. Jammer maar bedankt

Ok dan ligt het aan excel.
Dit vond ik in de helpfunctie:

Zuid-Aziatische talen (Thais en Vietnamees), Baltische, Centraal-Europese, Griekse en Turkse talen en talen waarin het Cyrillische alfabet wordt gebruikt of talen die van rechts naar links worden geschreven

Als u tekens uit deze talen wilt invoeren, kunt u een van de volgende besturingssystemen gebruiken:

Elke taalversie van Microsoft Windows 2000 of Microsoft Windows XP Als u een taalversie van een besturingssysteem gebruikt die niet overeenkomt met de taal die u wilt typen, installeert u systeemondersteuning voor die taal

Hier misschien aan gedacht? Verder kon ik niets vinden in de office helpfuncties van excel helaas

Ik geloof dat het aan je besturingssysteem ligt zoals ik het lees

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan