D: Geformatteerd, PC start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErikBooy007

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2007
Ik heb zojuist op de PC van m'n stiefzusje de D: schijf geformatteerd. Dit heb ik gedaan in de veilige modus, toen heb ik geprobeerd de C: ook te formatteren, dit wilde (uiteraard) niet, ik kreeg de melding C: is een systeempartitie en kan niet worden geformatteerd (of iets in die geest).

Nu wilde ik dus de PC opnieuw opstarten om gewoon in grafische modus de C: dan maar op te ruimen, maar nu doet de PC niets meer.

Ik heb dus alleen de D: geformateerd en een nieuwe naam gegeven.

Enig idee wat ik nu kan doen?

Tja, de vraag aan jou is: wát stond er allemaal op D? (Misschien wel Program Files ?)

Nee, slechts data. Daarom vind ik het ook vreemd. Je hoort de fan nog wel, maar als ik het scherm aan heb / aanzet, dan krijg ik even een symbooltje van geen signaal en dan gaat ie in standby stand. De disk-drive doet het ook niet meer, ik heb die met het kleine een paperclip in het resetgaatje wel geopend, Vista DVD erin gedaan, maar ook dat helpt niet. Ik weet overigens wel zeker dat die bovenaan in de boot-sequence staat.

Het Bios al gereset zodat je daar weer in kan komen?

Nee, nog niet gedaan. Zou je me willen vertellen hoe ik dat doe? :o

Indien je de handleiding kunt vinden van het moederbord de CMOS-Clear jumper opzoeken. (werkt het snelst) Je kan ook de batterij van het moederbord er voor een minuut of tien eraf halen. In beide gevallen moet de stroom afgekoppeld zijn.

Ik ga eens kijken of ik dat voor elkaar kan krijgen.

Ben meer een software-guy dan een hardware-guy. :p

Jullie horen nog van me!

Fantastico heren!

Hij doet het weer!! :D

Dat het zo makkelijk was ;)

Persoonlijk heb ik een bloedhekel aan biosresets, (zonder te weten hoe de instellingen stonden vóór de reset) zeker wanneer het een beetje een moderne machine betreft en zéér zeker als er mogelijk door de systeembouwer (bijv.) geheugentimings waren veranderd zodat het geheugen ipv op 800 op 1066 Mhz draaide.

Dit en mogelijk nog enkele andere biostweaks, ingesteld door de systeembouwer, zijn nu fietsen.

Misschien is het handig om nogmaals het bios in te gaan en te kijken of je een optie als: 'Performance' kunt instellen. Een aantal biostweaks zal dan weer naar de in de machine zittende hardware worden geoptimaliseerd voor de beste performance.

Laatst bewerkt:
Ja, de reset was idd voldoende!

Ik zal eens kijken of ik dat nog kan instellen! Goede tip, bedankt weer!

Bij bepaalde biossen is het niet meer als die optie instellen (even naar de switch zoeken en kiezen voor 'performance') en het bios 'tweakt' zichzelf naar de snelste waardes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan