D:\ is niet toegankelijk, kan de opdracht niet uitvoeren...

Status
Niet open voor verdere reacties.

rkorebrits

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2003
D:\ is niet toegankelijk, kan de opdracht niet uitvoeren door een fout in een I/O-apparaat

harddisk was gecrashed, na aansluiten 2e HD als master kunnen we de originele HD niet meer gebruiken(staat wel als slave en wordt wel herkend als hd)

Hoe kan ik dit oplossen? :(

Welke Windowsversie?

Probeer de "kapotte" schijf eens als master op het tweede IDE-kanaal. Denk ook aan usernames/passwords die in XP gebruikt worden.

de schijf kan niet worden geladen, de laatste fout was dat de NTLDR niet kan worden geladen, wil nu als slave alle bestanden eraf halen

Wat voor Windows heb je op de eerste master staan dan?

Als je tijdens het booten die melding (NTLDR) krijgt zou er ook iets mis moeten zijn met de schijf waarmee je boot. De goede schijf gebruik je als master op de eerste IDE en de defecte als master op de tweede IDE. DAn zou je gewoon moeten kunnen booten als Windows XP op de eerste schijf goed geïnstalleerd is.

alleen op de kapotte HD krijg ik die melding! met de andere kan ik gewoon alles doen (zoals internet nu) maar in verkenner kan ik niet op de d:\ kijken met die melding...

kan ik de gegevens nog redden

Indien je NTFS gebruikt:
Je kunt via een DOS-diskette (win95 bootdisk of zo) en het programma NTFSDOS (downloaden )booten, het programmaatje starten, nu kun je via de diskette de defecte schijf benaderen.

Heb je FAT32 dan kun je zonder dat programmaatje via een bootdiskette die schijf benaderen.

het is ntfs maar kan met ntfsdos niet lezen, 'schijf is niet geformatteerd'

denk dat ie echt stuk is

Als je hebt (zo niet te vinden via bekende kanalen) start dan eens op met partition magic, en laat hem eens kijken naar je partities. Laat het effe weten als die met een foutcode komt, en post die dan natuurlijk dan ook ef.
Bedankt, groeten Owen

Gewoon gaar dus met andere woorden zou ik zeggen, pleur die partities eraf en zet er nieuwe op, ben je wel je data kwijt, ik hoop voor je dat je regelmatig een backup hebt gemaakt...
helaas weet ik zo ook geen andere oplossing dan gewoon het opnieuw erop te zetten :o

Wellicht zijn er nog wel opties, als je in de buurt van Almere woont wil ik wel even een recoverytooltje op die schijf loslaten.

woon niet in de buurt.. kun je de naam geven van het recovery tool?

ps, wanneer ik bijv. in de WIN CD zit geef ie aan dat de d:\ schijf een onbekend bestandsformaat heeft.. dus geen ntfs of fat32

alles is gratis, zal het thuis eens gaan zoeken, het gaat nl niet om mijn eigen pc

Weet je zeker dat de bios dezelfde instellingen voor je 'oude' harde schijf gebruikt als eerst???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan