D-Link Access point - wel internetverbinding maar geen toegang tot settings

Status
Niet open voor verdere reacties.

stan.jespers

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2004
Ik kan verbinden met het internet, maar niet met de ip van het access point om instellingen te wijzigen (bv. netwerk wep beveiligen)

Reeds gereset, maar het standaardip 192.168.0.50 wordt niet gevonden.

Ik heb al wat rondgezocht, manuals van de router gelezen, maar niets te vinden. Wel iemand met hetzelfde probleem met exact hetzelfde toestel:
http://www.dslreports.com/forum/r23582817-cannot-log-on-to-DWL-2000AP-even-after-reset-button-

Zou het kunnen liggen aan het verschil tussen DSL en kabel? Ik heb het al geprobeerd bij zowel een kabelaansluiting als een DSL-aansluiting.

Iemand een idee?
Alvast bedankt!

Sluit dat Access Point met een kabeltje aan op de netwerkkaart van je PC en geef je PC handmatig een IP adres in de range van het Access Point, bijvoorbeeld: 192.168.0.51. Herstart dan je PC en dan zal je er wel bij kunnen.

Laatst bewerkt:
Het lukt mij niet

Hallo Giga,
bedankt voor het snelle antwoord.
Ik ben maar een prutser.
Misschien heb ik wat verkeerd gedaan maar het lukt mij niet.
Versta ik het goed dat het ip-adres moet ingegeven worden bij internet-opties, geavanceerd, lan instellingen en dan 192.168.0.51.
Dit terwijl de kabel het access point met de laptop verbonden is en de wifi uitgeschakeld?
Daarna de laptop herstarten en in de adresbalk het volgende 192.168.0.50 ingeven en enter drukken.
Dit alles terwijl de wifi uitgeschakeld is en er een kabelverbinding is tussen access en laptop?
Als deze de juiste weg is dan lukt het blijkbaar niet.
Nog een ander idee misschien.
Grtjes Stan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan