D-Link DI-524 probleem met FireFox, Thunderbird

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eternity

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2006
Hoi,

ik heb mij net een D-Link DI 524 aangeschaft om draadloos internet te hebben.
Dit schijnt soms te werken, maar vaak ook niet. Soms kan ik maar voor een paar minuten op het internet en dan weer de rest van de dag niet.
Vandaag werkt bijvoorbeeld Internet Explorer wel, maar niet mijn Mozilla Firefox of Thunderbird. Gisteren ging Thunderbird nog wel, maar Explorer nog niet.
In tussentijd heb ik niets aan de configuratie veranderd.
Kan iemand mij helpen? of op z'n minst een verklaring geven voor dit wispelturige gedrag?

Wat je in ieder geval moet doen is nakijken of Energiebeheer van Windows geen roet in het eten gooit.

Is je draadloze netwerkkaart een insteekkaart of een ingebouwd ding:
Ga naar Apparaatbeheer (Start-knop -> Uitvoeren -> Devmgmt.msc), dubbelklik op je draadloze netwerkkaart, en in het tabblad Energiebeheer zet de optie "Deze computer .... besparen" UIT...

Zie bijlage 3.

Is het een USB apparaat, doe dan hetzelfde met elk USB apparaat dat de beschikking heeft over zo'n Energiebeheer tabblad. Zie bijlage 4.

Daarnaast kan het voorkomen dat als je Configureren kiest van je draadloze netwerkkaart (zie bijlage 1 voor het Configureren knopje van mijn Lan adapter als voorbeeld) dat ook daar een optie staat m.b.t. energiebeheer/energy saving/power saving mode etc. waar misschien de verbinding niet permanent open blijft. Kies daar voor Constantly Awake (of iets dergelijks). Zie de 2de bijlage.

Begin met bovenstaande, we horen wel of het wat geholpen heeft.

Tijs.

Bijlagen

• netw_config.JPG
    netw_config.JPG
    43,5 KB · Weergaven: 36
  • netw_config2.JPG
    netw_config2.JPG
    38,1 KB · Weergaven: 41
  • netw_config3.JPG
    netw_config3.JPG
    39 KB · Weergaven: 40
  • netw_config4.JPG
    netw_config4.JPG
    23,4 KB · Weergaven: 41
Laatst bewerkt:
1. ik heb een PCI-cardje met antenne als netwerkadapter.
2. deze heeft (via apparaatbeheer,...) geen tabblad 'energiebeheer'
3. is ingesteld als Constant Awake, leek mij van in het begin het veiligste.

Ik heb ondertussen mijne router nekeer gereset en firefox geherinstalleerd. Firefox gaat nu terug, Thunderbird nog altijd niet, ook niet na herinstallatie.

thunderbird geeft steeds volgende melding 'Kon niet verbinden met .......;de verbinding werd geweigerd.'

[...]thunderbird geeft steeds volgende melding 'Kon niet verbinden met .......;de verbinding werd geweigerd.'

Lijkt mij meer een probleem met je accountinstellingen dan met je (draadloze) internetverbinding. Kijk je account gegevens nog eens na in Extra -> Accountinstellingen, en dan de sectie Serverinstellingen. Waarschijnlijk staat óf je inlognaam verkeerd, óf/en je wachtwoord verkeerd, óf/en de servernaam voor het verzenden van mail, óf/en de servernaam voor het ontvangen van mail.

Indien je er met Thunderbird niet uitkomt, probeer het eens met Outlook Express. Daar Accounts aanmaken met Extra -> Accounts -> E-Mail.

Als je twijfelt over de gebruikersnaam en/of wachtwoord, en je provider biedt webmail, ga die dan daar testen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
dacht ik dus ook, maar waarom werkte het dan vroeger(met draad) wel en nu zonder draad niet meer?

oh, heb net ontdekt dat ook filezilla en html-kit geen verbinding krijgen. Volgens mij worden bepaalde pakketjes geblokt door de router maar heb geen idee de welke allemaal en dus nog minder hoe ik hem tegoei kan afstellen :(

Het is absoluut niet zeker (in mijn ogen onwaarschijnlijk zelfs) dat de router de schuld is van het blokkeren van pakketjes. Kijk op je pc eerst eens na of firewall-toepassingen de gegevens blokkeren.

Doe het anders even zo alle firewall software tijdelijk uit te zetten en dan nog eens te proberen. Per slot zit je toch achter een router, dus voor directe aanvallen ben je gevrijwaard, een testje kun je dus m.i. zonder problemen doen.

Tijs.

heb geen firewall draaien, enkel windows firewall en die heb ik uitgeschakeld.

Nog een paar vragen: In de configuratie'website' van de d-link:

1. Staat auto-reconnect aan in Wan -> Home sectie?
2. Verifieer of in Filter -> Advanced, of daar niet zaken gefilterd worden? Dat is voor verkeer naar het Internet. Er hoeft niets gefilterd te worden, dus verwijder alle filters die daar evt. staan voor alle 4 de types filtering.
3. Verifieer of in Firewall -> Advanced er Firewall regels actief zijn. Indien ja, uitschakelen.

En nogmaals: Check ook de account/serverinstellingen van Thunderbird zoals aangegeven in mijn vorige post. En gebruik tijdelijk Outlook Express als alternatief om mee te testen als Thunderbird met geen mogelijkheid de verbinding voor elkaar krijgt/andere problemen heeft.
Kijk ook na in Thunderbird:
Extra -> Opties -> Algemeen -> Verbindingsinstellingen -> Directe verbinding met Internet
Extra -> Opties -> Privacy -> Wachtwoorden -> Opgeslagen wachtwoorden bekijken
Extra -> Opties -> Geavanceerd -> Altijd online opstarten

Meer tips heb ik niet voor je. Hopelijk komt het allemaal goed.

Tijs.

ok, alles werkt zoals het zou moeten op één uitzondering na: waarom kan ik op internet surfen via IE en niet via Firefox? Firefox staan alle instelling op de default waardes (--> directe connectie met internet,...)

Zonder melding wat er gebeurt (o.a. welke site bezocht, (fout-)meldingen etc.) kan ik je sowieso niet helpen.

Tijs.

da is simpel beantwoord: 1. elke site, maakt echt ni uit. 2. 'problem loading page', 'firefox was unable to connect to ....' (het equi van 'kan server niet vinden' van IE)

Kijk in je firewall software of FF wel naar het internet mag.

Kijk zowiezo algemeen even na welke programma's wel en niet naar Internet mogen van je firewall software.

Indien daar niets gevonden, FF deïnstalleren en opnieuw installeren.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan