D-Link DIR-655 en Dell Inspiron 1545 werken niet samen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

pygmalion

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2009
Beste mensen,

Vandaag kwam de nieuwe dell laptop aan bij ons. Ik heb thuis een dir-655 draadloze router van d-link. Dell kon niet op internet. Bekabeld kon ie ook niet op internet. De router is beveiligd, maar ook zonder beveiliging kon ie niet op internet. We hebben dus modem-een of andere router waar we niet zonder kunnen - dir655 - computers. Een andere laptop kan wel draadloos. Dus toen deed ik de router waar we niet zonder kunnen met kabel aansluiten op de laptop en toen kon Dell wel op internet.
Dus toen hebben we met draadloos internet van de buren geprobeerd (onbeveiligd) en daar kon Dell wel op internet. Kortom, Dell wil maar niet met D-link samenwerken, weet iemand hoe dat komt?

Groeten,

Pygmalion

Laatst bewerkt:
Je sluit 2 routers op elkaar aan. Kan niet goed gaan zonder extra instellingen. Kan je D-Link als Access point worden gebruikt ipv. draadloze router?

Je sluit 2 routers op elkaar aan. Kan niet goed gaan zonder extra instellingen. Kan je D-Link als Access point worden gebruikt ipv. draadloze router?

Ik snap je vraag niet. Maar er zijn 2 routers omdat ik anders geen internet heb. Ik had namelijk eerst router met kabel, en toen ik de draadloze kocht en die wilde gebruiken ipv de bedrade, kreeg ik geen internet. Nadat ik er lang mee bezig was geweest, besloot ik maar die oude router te laten staan. Ik heb dus nou probleemloos internet op dell pc en samsung laptop, maar niet op dell laptop.

Wat ik ook heb geprobeerd, is dell laptop met een kabel aansluiten op D-Link. Maar zelfs zo was er een probleem.

Dat was omdat je schreef "modem-een of andere router waar we niet zonder kunnen - dir655 - computers". Ik veronderstel dat je de instellingen van de oude en de nieuwe router met elkaar hebt vergeleken?
Hoe zijn de instellingen van je draadloze router momenteel (SSID naam, DHCP-instellingen, draadloos kanaal, Mac-adres filtering (?), SSID broadcast aan of uit)?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan