D-Link Dir 855 is volgens mij niet goed ingesteld

Status
Niet open voor verdere reacties.

RonaldBeintema

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2010
Sinds kort heb ik deze router gekocht en aangesloten. Na alles ge-installeert te hebben kwam ik tot de conclusie dat bij speedtest ik nog steeds 3.47MB download en 0.5MB upload heb. Terwijl ik Ziggo 130MB internet heb :S Mijn vorige router stuurde maar maximaal 54MB door van de 130mb daarom heb ik dus een nieuwe gekocht :) Nu is mijn vraag klopt het wel helemaal als je 130MB internet hebt, je bestanden download met 300kb/s en speedtest 3.47MB en 0.5MB upload aangeeft?

Op mijn laptop heb ik 4 van de 5 streepjes ontvangst, terwijl ik redelijk ver weg van de router ben, dus ontvangst van router valt niet over te klagen. Alleen vind ik het verontrusted dat zelfs wanneer ik een nieuwe router heb die mijn volledige snelheid benut, nog steeds zo langzaam download en speedtest zulke resultaten geeft :S

Kunnen jullie mij helpen :)?

Groeten,

R.Beintema

Probeer eerst de bedrade aansluiting eens.
Misschien kun je daarna meer info over je instellingen geven mocht dat hetzelfde resultaat geven?

Het probleem doet zich voor op alle computers in huis. Dus ook de pc met een vaste internet aansluiting :)

Zou je wat meer informatie over je instellingen kunnen geven?

Nou ten eerste, heb je de router plug and play aangesloten of nog ingesteld in de router config, wat voor modem zit achter de router (het kabelmodem van ziggo)

De instellingen van je router zitten op een lokaal adres
ik DENK 192.168.1.1 anders moet je het even opzoeken.

En verder als niets werkt zou ik even contact opnemen met ziggo.

MVG
ShadowAS1

Zouden jullie antwoord willen geven op deze vraag?:

Is het normaal dat wanneer je 130mb internet hebt, je bij speedtest 3.47MB download en 0.5MB upload speed hebt en wanneer je bestanden downloadt je dit met 350kb/s doet?

Volgens mij niet, in ieder geval lijkt me niet logisch :) Zou het probleem zich niet voordoen bij het modem? Want die is al zo'n 7-8 jaar destijds bij internet van @Home gekregen :)

Alvast Bedankt,

Nee, dat is inderdaad niet correct. En jou conclusie dat het niet aan het modem kan liggen is ook niet correct. je zegt het is een 7-8 jaar oud modem. Ik denk dat het daaraan ligt. Probeer het eens uit met een ander modem

he tmodem dat nu door ziggo gebruikt word is

Arris WBM750
http://www.arrisi.com/products/touchstone/cable_modem.asp

Je zou hem bij ziggo kunnen bestellen want ik denk niet dat je met een modem van 7/8 jaar hoge snelheden haadt, die 350kb-s waren toen de hoogste snelheden en mag ik vragen, is het een DSL(UTP) of een Kabel(COAX)modem

Er zit volgens mij wel een COAX kabel tussen het modem en het apparaat waar je internet je huis mee binnenkomt (vergeten hoe dit heet :o). Dus dan lijkt het mij dat ik een COAX verbinding heb.

En valt zo'n nieuw modem dan te regelen via Ziggo? En in hoever zijn hieraan kosten verbonden?

Alvast Bedankt,

PS. Ik bedoelde dat het mogelijk aan het modem zou kunnen liggen, maar schreef "niet" xD

dat is zo ver ik weet via ziggo te regelen. maar ik heb geen idee hoeveel het kost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan