d-link dir 855 router aansluiten op kpn experia box

Status
Niet open voor verdere reacties.

pinkypink

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2007
Ik heb deze week een KPN glasvezel ansluiting gekeregen van 100 Mb.
nou wil ik op zolder een dlink 855 router plaatsen omdat om draadloos ontvangst slecht is en hoop dan een beter draadloos ontvangst tekrijgen.
de Experia box staat beneden in de meterkast.
wat moet ik veranderen aan de dlink router veranderen zo dat hij samenwerkt met de experia box van Kpn.

In feite moet je dan de DLINK router via een netwerkkabel aansluiten op de experia box en als access point laten werken. Dat betekend meestal dat je hem in bridged modus moet gebruiken en dat je DHCP op de router moet uitzetten en dat deze router een vast IP adres moet krijgen.

Maar misschien had je echter een range extender willen gebruiken, en deze op de eerste verdieping in een stopcontact willen stoppen?

bedankt voor je antwoordt,
Hoe kan je de router in bridged modus zetten .
ik kan er niks over vinden in de setup van de router.
Ik zal wel een leek zijn dat ik dit niet kan vinden.

Het is gelukt de router bedraad te laten werken ,
maar draadloos herkent hij de laptop niet.

Vanuit je laptop gezien heb je dan twee draadloze netwerken met verschillende SSID en verschillende encryptie sleutel. Vermoedelijk moet je nog op de nieuwe router het MAC adres van de laptop invullen of MAC filtering uitzetten.

mooi dat het al ten dele werkt. Voor het draadloze; op de dlink hetzelfde SSID en encryptietype instellen als op de experia. Enkel de draadloze kanalen dienen verschillend en voldoende ver van elkaar te worden ingesteld. Meestal staat deze instelling op "auto". Maar stel bv. de experia in op kanaal 1 en de Dlink op kanaal 6. Voor je dit doet, kan je best wel even kijken met een een programma zoals inSSIDer op welke kanalen je buren zitten uit te zenden om daar geen last van te hebben.
Laat ff weten of het gelukt is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan