D-link drama na opnieuw installeren xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

megens

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 nov 2010
Goede avond,

Ik heb het volgende probleem.
Ik heb een d-link router waar ik via mijn laptop een draadloos signaal kan ontvangen.
Nu heb ik ook een desktop staan waar ik een d-link usb stick in heb zitten die ook een signaal kan opvangen. Tot voor kort werkte dit uitstekend. Maar, nu heb ik mijn desktop moeten voorzien van een grote schoonmaak omdat hij niet meer functioneerde.
Xp is er opnieuw opgezet waarbij ik alle documenten die er op stonden kwijt ben.

Ik ben geen pc held en dacht dat ik door de d-link usb stick erin te doen vanzelf een paar keer op ok kon drukken en dat ik weer kan internetten via mijn desktop. Niet dus.

Ik heb de cd-rom gevonden die bij de router zat maar als ik die draai dan geeft hij aan dat ik kabels aan moet sluiten op mijn desktop. Ik dacht dat dit bij een draadloos netwerk nu juist niet de bedoeling was.

Kan iemand mij vertellen hoe ik weer een draadloos signaal kan ontvangen op mijn desktop? Misschien is het wel heel eenvoudig maar zoals gezegd ik ben hier niet zo'n held in.

Ik hoor het graag van jullie.

Gr.

Paul

Je zou kunnen beginnen met het herinstalleren van het stuurprogramma van de usb stick.

Ik heb een driver gevonden dankzij een bericht van een ander forum:
Het is een starter kit onder de naam: DKT-110
Dat bestaat uit:
router: DIR-301
usb-netwerkkaart: DWA-111

Je kan de driver hier downloaden

Ik heb dat nu gedaan en krijg nu weer een melding.zie bijlage

Bijlagen

Zou het misschien kunnen dat dit de verkeerde driver is??

Ik heb de cd-rom gevonden die bij de router zat maar als ik die draai dan geeft hij aan dat ik kabels aan moet sluiten op mijn desktop. Ik dacht dat dit bij een draadloos netwerk nu juist niet de bedoeling was.
Als je een draadloze router wil configureren is het de bedoeling dat je de eerste keer een kabel aansluit op je router en pc anders kom je er (draadloos) niet in. Dus die aanwijzing is zo gek nog niet.
Handig zou zijn als je precies aangeeft welk type en serienr. je router heeft want er zijn tig typen/modellen routers van D-Link.

Laatst bewerkt:
Heb je wel de moederbord-drivers ge-installeerd?
Dit is nodig na een herinstallatie van een OS.

Dit denk ik omdat je zegt dat het voor het "grote schoonmaak houden" allemaal werkte. En je je router dus niet opnieuw hoeft in te stellen.

expert

Dank voor de reacties. Ik heb een expert ingeschakeld want ik kom er niet uit.

gr.

Graag gedaan en succes verder. :thumb: (zet je vraag ff op opgelost)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan