D-Link DWL-G630

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik neem aan dat je eerst alles volledig had uitgepakt, he?
Indien ja, doe het dan anders: Gebruik niet het hulpprogramma, maar gebruik alleen de driver, die je vind in de submap
D-Link AirPlus G Utility (V5.00 Build 50722) for G510_G630 ww (setup version 1.0.0.3)\Drivers\Win2KXP.
Je zult daarvoor het cardbus apparaat moeten aansluiten en dan in Apparaatbeheer (Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc) met rechtsklikken op het gevonden D-link apparaat -> "Stuurprogramma bijwerken" danwel Stuurprogramma installeren" de uitgepakte driver uit die aangegeven map moeten installeren.
Hierna heb je (natuurlijk) geen hulpprogramma, maar dan moet je via de Windows methode toegang maken met het draadloze netwerk.

Ik blijf het een raar verhaal vinden dat de driver eerst goed werkte, en je daarna in allerlei bochten bent gaan wringen om de driver weer te deïnstalleren... Graag uitleg daarvan, dus waarom je ineens niet meer tevreden was met de geïnstalleerde driver.

Tijs.

Ik was heel tevreden met de geïnstalleerde driver! Alleen liep de laptop vast tijdens het opstarten of gewoon als ik hem erin stopte! Vandaar dat ik dacht: Ik probeer het gewoon weer opnieuw.
Ik heb al geprobeerd het stuurprogramma zonder het eh... programma te installeren, maar hij loopt nog altijd vast nadat ik het bestand rt61.sys probeer te installeren.
Dus... Even voor de duidelijkheid:
-Netwerkkaart zorgt voor vastloping
-Driver opnieuw installeren
-Van alles geprobeerd
-Nog steeds vastloping bij het bestand rt61.sys

Ik denk niet dat het nog gaat lukken. Kan je misschien wat tips geven voor een nieuwe netwerkkaart? Of een Wireless USB stick?
Ik dacht aan deze: Klik
Ik was wel van plan de stick bij Informatique te kopen, daar heb ik tot nu toe goede ervaringen mee.
Maar weet jij een betere/goedkopere? Bedankt!

"Nieuwe ronde, nieuwe kansen". Ik heb meerdere problemen gezien met 'blauwe schermen'/vastlopers met Dlink drivers voor jouw apparaat. Probleem was dan met een nieuwere driver opgelost.

Ik heb een andere (nieuwere) driver gevonden die ook zou moeten werken met jouw hardware: deze
Ook die heeft een setup.exe én een 'losse' driver-sectie (dwl-g630_E2_v5.30s0045_EU_Win7.zip\20090928-DWL-G630-S0045(15)\Drivers\Win2K_XP)
Eerst kijken of een update van de huidige driver via het gebruik van de 'losse' driver je probleem al oplost. Daarna zou je altijd nog kunnen kijken of setup.exe ook werkt (als je prijs stelt op het hulpprogramma voor het beheer van toegang naar beschikbare draadloze netwerken).

Andere driver (minder aanbevolen, want ouder): deze driver.
Die heeft geen setup.exe (dus geen utility), maar de driver staat meteen in de hoofdmap (zodra uitgepakt) die je kunt gebruiken om de huidige driver mee te updaten via Apparaatbeheer.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de plotselinge en snelle reactie! Ik zal kijken...

Vooruitgans...?

"De nieuwe hardware is geïnstalleerd en kan worden gebruikt". Na het opnieuw opstarten. Ben benieuwd...

Geen vooruitgang...!

En natuurlijk loopt hij weer eens vast bij het opstarten...:evil: En als ik de kaart er gewoon inschuif als hij gewoon helemaal klaar is...:evil::mad::evil::mad:
Met setup proberen maar?

EDIT: Beter idee, ik gebruik de minder aanbevolen driver eens.

Laatst bewerkt:
dnties, alleen de mappen X64 en Vista zitten in die oudere driver, en er zit WEL een setup in. Dus... wat moet ik nu doen?

Mijn 'fout'. Er zit inderdaad een setup.exe (ook) in.
Waar ik bedoelde is dat de driver direct in de Drivers map staat, dus niet in een submap dáár weer onder.

Overigens heeft de originele fabrikant van de Wifi chip (Ralink) ook drivers, maar de site daarvan is momenteel niet bereikbaar.

Tijs.

Ja, inderdaad. Even geprobeerd, zelfde vastloopresultaat. Ik denk echt dat ik een nieuwe moet gaan kopen, volgens mij is die kaart gewoon stuk. Hij loopt opeens vast, en vervolgens werkt er niks meer aan. denk je niet?

Ik geef nooit zo snel op, maar jouw apparaat is wél een product die niet (verder) wordt ondersteund, vanwege de ouderdom dus ik kan me een nieuwe aanschaf voorstellen.
Mocht de Ralink site nog opkomen (liefst vandaag nog ;)), dan zal ik daar nog een driver voor je zoeken.

Ik heb overigens geen tip welk alternatief Wifi apparaat je nieuw het beste zou moeten kopen, dus als je dat overweegt maak daar dan een nieuwe vraag over. Als je laptop ook USB ondersteunt, meld dat er dan ook bij, want er zijn meer USB Wifi netwerkapparaten dan cardbus...

Tijs.

Met een beetje mazzel kunnen Cardbus én PC-card in jouw laptop gestoken worden ("Most new slots accept both CardBus and the original 16-bit PC Card devices.", zie Wikipedia).
En een USB 1.1 draadloze netwerkcontroller zou ook niet het probleem mogen zijn (USB 2.0 is downwards compatible met 1.1), vooropgesteld dat je geen supersnelle internet- of draadloze verbinding hebt vanuit je router.

Expresscard kan (natuurlijk) niet in je laptop (heel andere bepinning, afmetingen etc.)

Tijs.

Tja, het probleem is alleen dat deze laptop niet bepaald nieuw is... ik zal even kijken.

Zal ik de status maar op opgelost zetten? Ik ga een nieuwe kopen is de oplossing.

driver DWL 630

Ben ook opzoek naar de driver van dlink DWL 630 E2 kan link nog is gepost worden ofzo want hij werkt niet meer

Alvast bedankt

@Mars89: Hoe bedoel je? De 2 download-links op deze laatste pagina's werken allebei gewoon (in posting #24).

Overigens heb ik geen idee welk besturingssysteem je gebruikt, dus ik kan niet beoordelen of (een van) de 2 gelinkte drivers het doen voor je.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan