D-Link Router DSL-G604T en Tele2

Status
Niet open voor verdere reacties.

TienekeBiemold

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2007
Hallo mede computerzwoegers,
Zucht, mijn computer werkt weer prima, alles is weer volgens de regeltjes geinstalleerd, alle updates van Windows 2003 XP en HP. Ik was weer helemaal verliefd op mijn vlindertje 431.nl met IE 7 en Mediaplayer11.
Een beetje overmoedig geworden begon ik ook met de installatie van de bovenstaande router, ja, wanneer je een nieuwe draadloze laptop hebt wil je die ook gebruiken.
Ik krijg de internetverbinding en telefoon van Tele2 Compleet Lite. (Tele2; is dat met de router te combineren?)
Mij is het niet gelukt. Het beste wat ik eruit gekregen heb is dat ik geen telefoon verbinding
had en met de CD tot een installatiesucces kwam van 80% ( Het IP adres was op automatisch gezet.) Bij 80% vroeg de CD of ik de goede user name in wilde vullen en het wachtwoord, gekregen van internetprovider Versatel. Ook heb ik het met mijn eigen wachtwoord en gebruikersnaam en accountnaam geprobeerd, niets dus. Tele2 ondersteunt geen routers dus je bent snel uitgepraat. Ook met de leverancier kwam ik niet verder. Ja, ik mag ik de router terug brengen, da´is aardig, maar al met al heb ik nog geen draadloos internet.
Mijn modem is een vood 400, met een ingang voor de buitenlijn(ADSL), een uitgang voor de telefoonlijn en een ingang voor de LAN verbinding +reset,power en on/off. De router heeft een ADSL Port en 4 LAN ports + reset en power. Ik heb een splitter en genoeg kabeltjes om alles in te pakken en uit het raam te gooien. Wie o wie weet wat ik moet doen; eventueel moet kopen om toch draadloos internet te verkrijgen.
Met vriendelijke groet, Tieneke

Normaal gesproken kunnen alle verbindingen met een router werken, maar kun je eens aangeven wat voor merk modem je hebt .
En heb je wel de juiste gegevens ingevoerd in je router enz.

TELE2 oplossing voor Dummies bij speedtouch 516v6

Een speedtouch 516v6 is een modem met router funktie op 1 netwerk aansluiting

gewoon een switch achter het modem plaatsen
of een router met dhcp uitgezet ( via de crosslink aansluiting gebruiken)

wel ff alle computers met de tele2 installatie cd instaleren.

zoek bij de status van je netwerkaart op de comp die al online staat je Ip adres.
voorbeeld 82.125.123.120

geef alle computers een opvolgend ip nummer ( voorbeeld te zien op de comp die al online staat )
voorbeeld 82.125.123.121

geef alle computers hetzelfe subnet mask , gateway en dhcp adres ( te zien op de comp die al online staat )
subnetmask 255.255.224.0
gateway 82.125.123.121
dhcp 82.125.123.100

Hallo SJJ,

Ik heb de modem van Tele2 gekregen, het is een Vood 400. Hierbij gaat de buitenlijn rechtstreeks de modem in, de telefoonaansluiting kan ik dan uit de modem halen, dus de splitter zit in de modem. De LAN moet ik dan verbinden met mijn computer. Na de hele dag met de router geprutst te hebben heb ik om 4 uur alles weer naar het oude terug gedraaid. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Moet de modem nu voor de router, moet ik de modem er tussen uit halen en de router met behulp van een splitter met de buitenlijn verbinden. Volgens mij had ik toen geen telefoonlijn en moest ik met mijn mobiel naar Tele2 bellen. Eigenlijk ben ik nog niet eens goed aan het echte installeren toegekomen. Er is een CD bij en die is makkelijk te lezen en te volgen. De SSID naam had ik ingevuld, net zoals de channel en de WEP key.
Klik --- naar de volgende pagina. Hier wordt de user name gevraagd en een wachtwoord.
In eerste instantie dacht ik dat het mijn eigen moesten zijn maar ik kreeg het bericht ´PPPconnectionfall. Please confirm the PPP usernameand password of neem contact op met de Internet Service Provider. Wat doe ik fout. Met vr.gr. Tieneke

Laatst bewerkt:
D-link en Tele2

Hallo medecomputeraars,

Ik ben er achter hoor. Van morgen nog een keer gebeld met Tele2 over de vervanging van mijn modem, dat kan niet want de modem is mijn adres bij Tele2. Gelukkig had ik dit keer een jongeman aan de telefoon die van de hoed en de rand wist. Ik moet de ADSL ingang van de router aansluiten op de LAN uitgang van mijn Vood 422 modem en dan van de router LAN port naar de computer. Logisch, nu staat de router tussen de modem en de computer. Maar ja, als het zo gemakkelijk was dan had ik dat wel zelf gevonden. De LAN uitgang van de modem is een ´brede stekker met een aansluiting voor 8 draadjes en de ADSL-ingang van de D-link router is een ingang met een stekker die ook in de telefoon zit.
Dus ik moet een verloop hebben van 8 draadjes naar 4 of 2???. Nogmaals met de computerwinkel gebeld en volgens de winkel bestaat zo´n verloopkabeltje nog niet. En ook mijn gedachtengang van: jaaa, maar mijn telefoonaansluiting komt ook maar met 2 draadjes binnen, dus ik zou mijn router dan maar met 2 draadjes aan te behoeven te sluiten schijnt dus niet te kloppen. Volgens de winkel kreeg ik dan geen signaal.
Dus, conclusie, de Vood 422 modem gaat niet samen met de D-Link DSL-G604T.
Als iemand nog andere suggesties heeft hoor ik het graag.
De router mag ik terug brengen en ik krijg iets wat er wel tussen past.
Met vriendelijke groet,
Tieneke

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan