• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

D.m.v. macro/formule automatisch regels invoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daantje1991

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2016
Hoi Iedereen,

Mijn probleem is dat ik op werk een flink aantal uren in een bepaald format moet zien te krijgen. De berekende uren staan in een map met berekeningen, en daarin staat ook op welke dagen iemand die uren werkt (deze data zijn allemaal aan de hand van een berekening).
Bij deze een voorbeeld bestand waarop het wat duidelijker wordt.

Bekijk bijlage Voorbeeldbestand.xlsx

Nu wil ik eigenlijk dat in het bestand doelbestand net zoveel rijen worden ingevoegd als dat er datums (zie bronbestand) zijn. Als de datum er ook meteen in kunnen staan zou dit fijn zijn.
Ik heb eerlijk gezegd niet veel kennis van macro's, maar ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Als er nog onduidelijkheden zijn, laat maar weten. :)

Hoe ben je van plan je kennisnivo van macro's te vergroten, nu je er blijkbaar gebruik van wil maken ?

Hoi snb,

Niet om vervelend te doen, maar inhoudelijk heb ik niet veel aan je antwoord :confused:

Overigens weet ik hoe ik een macro moet toepassen en inschakelen, daarnaast kan ik simpele macro's aan de hand van handmatige acties (bv. alle formules in een bestand naar beneden slepen) opnemen.
Ik ben niet goed bekend met VBA codering. Ik kan een bestaande (makkelijkere) code redelijk begrijpen en lezen, maar mijn kennis is niet toereikend genoeg om een code zelf te schrijven.

Het kan vast veel slimmer, maar ik heb de volgende code voor je in elkaar gedraaid ...
Code:
Sub kopieer_gegevens()

Const startrij = 2
Const startkolom = 14
Const startteller = 2
Dim rij, kolom, teller As Long

rij = startrij
kolom = startkolom
teller = startteller

While Cells(rij, kolom).Value <> ""
    Sheets("doelbestand").Cells(teller, 3).Value = Cells(rij, kolom).Value
    kolom = kolom + 1