• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

D.m.v. UserForm een Autofilter creëren

Status
Niet open voor verdere reacties.

McMacro

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2009
Beste mede-excellers,

Ik wil graag d.m.v. een Userform gegevens zoeken in "BLAD1".
In dit Userform staat een Textbox1 + Knop1 "Filteren" (deze moet het filteren activeren aan de hand van wat er in de Textbox is ingvuld. Knop2 "ShowAll" moet alle data weer laten zien.

Het Blad is gesplitst in 2 secties. Rij A1:AP7 = Titels
Rij A8:AP999 = Data

In Kolom H8 Staan de initialen van alle medewerkers die met behulp van een keuzeulijst gekozen kunnen worden, zodat niet iedereen z'n eigen schrijfwijze toepast.

De bedoeling is dat ik aan de hand van een button "Filteren" UserForm2 open en dan de initialen van een medewerker invoer in TextBox1. Als ik dan op de knop "Filteren" klik moet hij zoeken in de kolom vanaf H8 waar alle initialen staan. Vervolgens moet hij deze filteren zodat ik alleen de rijen met zie van de gekozen medewerker.

Naast de knop "Filteren" moet dan ook een knop "ShowAll" komen die ervoor zorgt dat ik alle data weer zie van iedereen, zodat ik de gegevens van bijvorbeeld een andere medewerker kan kiezen.

Wie kan mij helpen met de programmeercode?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan