D partitie per ongeluk verwijderd

Status
Niet open voor verdere reacties.

piggelmee

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2000
hallo mensen
Ik heb zojuist per ongeluk de D partitie in mijn laptop verwijderd. ik was bezig met het verwijderen van een externe harde schijf en drukte op de D directory.
Systeemherstel voor dit gebeuren kan ik niet zo 1,2,3 vinden
Kan iemand mij uit de brand helpen?
Ik heb wel een externe HD met backup, maar deze zet alleen bestanden terug, op D stond nog niet veel, pas nieuwe laptop.
Bedankt!

Dan ben ik bang dat je hem voorgoed kwijt bent, staat de vrijgekomen ruimte op "unlocated" o.i.d.? Er rest je niets anders
om de partitie opnieuw aan te maken. Systeemherstel gaat dit niet oplossen.
Succes.

Ik ken het programma van naam maar is het werkelijk zo simpel?

Yep Mik. Een partitie verwijderen is in feite hetzelfde als een bestand verwijderen. De informatie wordt niet daadwerkelijk verwijderd, maar alleen uit de index geschrapt. Herstel je de index weer dan is je bestand/partitie weer terug. Op voorwaarde natuurlijk dat de informatie inmiddels niet is overschreven met een nieuwe partitie

Een ouder en bewezen prog voor partitieherstel is Testdisk maar dat is niet zo gebruiksvriendelijk. Deze ziet er makkelijker uit, ik hoop dat het TS lukt en dat hij rapporteert, dan houden we deze van Easus er in.

Dat is balen.hoe moet dat?of kan ik beter een recovery dvd terugzetten???

ik heb in schijfbeheer 208,92 GB aan beschikbare ruimte in de plaats van waar de D schijf was

Volgens de helpdesk van Asus kan ik gewoon in config scherm/ computerbeheer/ schijfbeheer op de lege plek een nieuw volume aanmaken en dit een naam geven, waarna er vanzelf een (D:) achter komt en alles bij het oude is.
Ik heb het nog niet gedaan, ik weet nl niet meer hoe hij origineel heette (Lokaal Station volgens hun)
Maar er is geen software voor nodig in elk geval.
Bedankt voor jullie hulp!

Ja dat kan inderdaad,vandaar dat ik het ook voorstelde. Je zei dat je pc pas nieuw is en er nog niet veel op stond (op die partitie) Je kunt gewoon bij schijfbeheer een nieuwe partitie aanmaken met de naam die je zelf wil b.v. Data of zoiets. Hoe dat moet kun je hier lezen.
Succes.

Piggelmee. De helpdesk heeft gelijk als het inderdaad zo is dat de D: partitie GEEN data bevatte die je nog terug wilt. In dat geval moet je gewoon hun advies volgen en een nieuwe partitie maken. De naam daarvan is overigens niet van belang.

Als je wel nog data terug wilt krijgen dan zal de bovenstaande handeling je data wellicht definitief beschadigen. In dit geval moet je 1 van de tools zoals eerder aangegeven gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan