D partitie weg na opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sorry hoor, maar als je moeite doet om te helpen is het fijn af en toe de status te horen.
En terecht je heb ook helemaal gelijk.

Al geprobeerd de schijf met Ubuntu te benaderen?
Nee. Dat is toch iets Linux-achtigs? Lijkt me voor mij niet verstandig om daarmee aan te gang te gaan. ;) Ik hoopte de schijf nog te kunnen benaderen maar het heeft geen hoogste prioriteit, tenslotte ben ik geen belangrijke data kwijt. Het had wel handig geweest als ik hem nog kon benaderen.

Ubuntu is idd een heel gebruiksvriendelijke Linux distributie.

Download Ubuntu (Linux) CD, http://www.ubuntu-nl.org/
Brand op CD
Start de pc op vanaf deze cd (let op de BIOS instellingen, de CD drive moet als eerste in de volgorde van "boot devices" staan).
Selecteer de taal (pijltes toetsen)
Kies niet voor installeren maar "Ubuntu uitproberen zonder te installeren".

Als Ubuntu is opgestart zie je bovenaan het menu "Places".
Daaronder zie je alle door Ubuntu gevonden partities op de schijf of schijven.

Je kan hiermee eventueel eerst data kopieren naar andere hd en daarna de D schijf opnieuw formatteren (FAT of NTFS), misschien wordt hij daarna wel weer door Windows gezien.

Bedoel je deze Ubuntu 9.04 server CD ?

Nee gewoon Ubuntu 9.04, GNOME desktop, op de download pagina en kies Normale PC (Intel Pentium/Celeron/Core, AMD Athlon/Sempron), allemaal standaard geselecteerd.

Laatst bewerkt:
Nee gewoon Ubuntu 9.04, GNOME desktop, op de download pagina.

En let op na opstarten van de cd kiezen voor "Ubuntu uitproberen zonder te installeren" niet voor installeren.

Dit start Ubuntu op vanaf de CD, zonder iets aan je hd te veranderen.

Sorry voor de dubbele post.

Laatst bewerkt:
Wordt vervolgd. Hij is bijna binnen.

Ook met Ubuntu niets kunnen ontdekken. Aangezien er geen belangrijke data weg is laat ik het hierbij en ga ik mijn concentreren op het opnieuw indelen van mijn harde schijf. Bedankt voor de geboden hulp en kennis. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan