D partitie werkt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter DDRQ
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DDRQ

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2005
Hey, ik weet niet precies waar ik deze vraag kwijt moet, voornamelijk omdat ik niet weet wat de fout precies is.

Ik heb een beetje rondgeneusd op verschillende fora en google, maar kom er niet echt uit. Sinds kort herkent Windows mijn D partitie niet meer. In aparaatbeheer zegt ie dat de D schijf "offline" is en als ik in de explorer op D klik geeft ie aan dat D nog niet geformateerd is.

Aanleiding is misschien een defragmentatie die ik vlak daarvoor heb gehouden. De map met MP3's opende traag dus ik dacht dat een defragmentatie wel zou helpen. Guess again. Sinds de defragmentatie opende de map helemaal niet meer en na een reboot herkende Windows het hele ding niet meer.

Waarschijnlijk belangrijke informatie wat Aida32 weergeeft:

Harde schijf Maxtor 6Y060L0 (60 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)

Partities
C: (NTFS) 14998 MB (3963 MB vrij)
(hier geen D schijf dus, wat er wel hoort te staan)

De eventlog geeft om de 2/3 seconden een foutmelding (gebeurtenis 7 om precies te zijn) en zegt dat er een beschadigd blok in D zit. Betekent dit dat de fout hardwarematig is?

Ik ben ten einde raad en heb geen flauw idee wat ik moet doen. Zou iemand me kunnen helpen? Alvast bedankt :)

Triest

Met de Windows XP cd-rom opstarten, first boot moet dan op cd-rom staan.
Hierna partities evt. verwijderen of er bij maken.
Volgens mij ben je al je MP3 kwijt trouwens.

Zou ik even mee wachten!!! Er zal nog wel iemand een idee hebben!!

Bijvoorbeeld via Chkdisk

Bedankt voor je snelle antwoord :)

Maar het ligt dus niet aan de hardware? En er is geen andere manier om het op te lossen door bijv met partition magic de boel te mergen oid? Of ben ik dan ook alles kwijt? Er staan tamelijk belangrijke bestanden op dus het is vrij cruciaal dat ik ze nog op de een of andere manier ergens vandaan kan halen...

ok, dan wacht ik nog even :)

Iemand anders zegt dat ik de HD erin en eruit moet halen, kan dit helpen?

ide kabel eens veranderd ?
wie weet is daar aan

Heb nooit wat aan de Ide kabel gedaan, dus daar kan het niet aan liggen.

Nogmaals, de D werkt niet meer sinds ik gederagmenteerd heb, dus ik denk dat het daar aan ligt...

In ieder geval bedankt voor de reacties, ik ga zo even kijken of alles in de BIOS nog werkt en of ie m nog herkent...

Je sprak over partion magic ziet hij nog een andere partitie dan de c of ziet hij vrije ruimte of niets.

Ik weet dat er een recovery tool zit in acronis disk director.
Maar lijkt mij nogal redelijk kostbaar voor een recovery ;)

Mja, ik heb partition magic niet bij de hand en dus nog niet uitgevoerd, maar in de explorer zie je een D en een C schijf. Van de D schijf worden echter geen details gegeven en hebben geen eigenschappen. Aida32 geeft alleen C die slechts een fractie van de beschikbare ruimte gebruikt...

kijk eens of je met een opstartdiskette de d schijf wel kunt benaderen, of is het NTFS?
als dat wel mocht lukken kan je via opstarten met een diskette de belangrijke bestanden naar c kopieren.

Nee helaas, het is een NTFS :(

Toch bedankt voor je hulp

Hardstikke bedankt :D

Het programma dat ik daar gedownload heb stelt me alleen in staat om naar de A: flop te kopieren, maar ik ben in ieder geval weer bij mn files gekomen. Je hebt me iig op de goede weg geholpen, nu nog wat vinden om t op de C te plaatsen :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan