D:-schijf verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruudh69

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 jan 2009
Ik heb een Acer PC, waarop de harde schijf verdeeld was in twee partities ACER ( C: ) en ACERDATA ( D: ). Op C: staat Windows en alle andere programma's, op D: al m'n bestanden. Nu liep de PC vast, reageerde niet meer op het toetsenbord, dus ik kon hem alleen nog maar met de aan/uit knop uitzetten. Bij het opnieuw starten leek alles goed te gaan, behalve dat alle bestanden van de D:-schijf verdwenen zijn! In de verkenner zie ik nog wel een D:-schijf, maar daar staat nu Lokaal station ( D: ) en niet meer ACERDATA ( D: ). En als ik naar die D:-schijf toe ga, krijg ik een melding dat die schijf eerst geformatteerd moet worden. Dat heb ik nog maar even niet gedaan.

In het configuratiescherm bij systeemherstel staat de ACERDATA ( D: ) nog wel, met daarachter de status: offline.

Iemand enig idee hoe ik weer bij de bestanden op mijn D:-schijf kan komen??

Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij, Ruudh69 ! En beste wensen voor 2009!

Ai, dat zijn vervelende problemen.
Maar probeer eens een backup te maken met Pc Inspector File Recovery. (Freeware)

Laatst bewerkt:
Ook is het vaak mogelijk de partitie weer te repareren
Dat kan met b.v disk director suite van acronis /EC
Helaas niet gratis.
Testdisk is dat wel en repareert ook, maar is een stuk lastiger te gebruiken.

mvg leo

Welkom op Helpmij, Ruudh69 ! En beste wensen voor 2009!

Ai, dat zijn vervelende problemen.
Maar probeer eens een backup te maken met Pc Inspector File Recovery. (Freeware)

Dit programma'tje even gedownload, en warempel: ik zie inmiddels oude bekende bestanden die ik nu naar m'n C:-schijf laat terugzetten.

Als dat klaar is, kan ik dan m'n "nieuwe" D:-schijf wel formatteren? Moet kunnen lijkt me, de C:-schijf blijft daarbij toch buiten schot?

Miscchien goed als je alles weer hebt kunnen herstellen te denken aan het maken van Images (Norton Ghost of True Image) en extern op te slaan. Ga je experimenteren of riskante processen laten draaien ... eerst een backup maken. Mocht er iets misgaan dan kun je pakweg binnen een uur weer verder gaan waar je gebleven was.

Goeie tip, Anton.

En ja, na de herstel actie (en backup) kun je de D: formatteren.

Ik heb er al diverse keren baat mee gehad !.
Recentelijk nog bij een kennis waar ik een vervelend virus niet goed verwijderd kreeg. Dus snel het image teruggezet en na 20 minuten kon er weer verder gewerkt worden. Het kan niet vaak genoeg onder de aandacht gebracht worden.
( Ik maak ook zonder redenen iedere 3 maanden een image van mijn programmaschijf en zeer frequent (2x per week) een backup van mijn data.)

Wordt wat lastig, ik heb een 1,5 Tb hdd ;)

Tja, dan moet je creatief zijn :D bv nog een schijfje kopen.
Zo niet, tja dan loop je risico dat het mannetje met de hamer langs komt en dan ben je alles kwijt.
Groetjes en enigszins als grapje bedoeld. Ton

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan