D schijf vol!?!??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Da's vreemd , ik zie dat jij update's op de d-schijf zet , Als vista op de c-schijf staat dan zou ik alles wat met het besturingssysteem te maken heeft zoals update's en programma's ook op c zetten , ik weet niet of het hiermee te maken heeft .
Bij mij staat op de d-schijf alleen back-ups , foto's en films en andere dingen die ik niet kwijt wil
Ik kan zonder problemen de hele d-schijf ( 80 gb ) kopieren naar de c-schijf
Probeer alle updates eens te verwijderen van je d-schijf .

Kan beter lang komen :confused:

De bedoeling is dat jouw programma (datadisk) die de grote op meet per map.
De groote in sommige mappen kan niet worden gemeten, omdat jij daar geen rechten voor hebt. Nu is de bedoeling dat het programma datadisk onder een andere gebruiker wordt gestart. Namelijk SYSTEM. Deze gebruiker heeft normaal gesproken in ELKE map rechten. Dus datadisk kan dan van elke map de groote ophalen. Dan kun je precies zien waar de vele GB's zitten.

Maar ik begrijp uit jouw zin "en toch krijg ik dat venster niet" dat het venster Dialoogvenster van interactieve serices detecteren niet verschijnd.
In heb het probleem kunnen na bootsen, maar dan is het één keer WEL gelukt.

Probeer eens het volgende: (kleine kans :()
1) Start taakbeheer
2) Ga naar tabblad processen
3) Zorg dat onderin het vinkje aanstaat bij Processen van alle gebruikers weergeven
4) Sluit ALLE processen die UI0Detect.exe heten.

Probeer nu nog eens met het programmaatje die ik net heb geplaatst.
(Pak het zip bestandje even uit naar jouw bureaublad. En start die)

Het venstertje komt trouwens niet op de voorgrond, dus minimaliseer even één voor één de vensters nadat je op Start hebt gedrukt.

Laat maar weer weten. Het moet toch een keer lukken hè..;)

Gr,
Mathijs

Hans,

die updates, daar wil ik juist vanaf. Hoe herken je ze, kan ik die map gewoon verwijderen of in ieder geval de bestanden die erin zitten?

Matthijs,

Bellen kan ook:). Ik vind het echt fijn dat er mensen zijn die blijven meedenken. Het kan even duren maar ik geloof wel dat we het (uiteindelijk) gaan redden. Ondertussen zie ik onder taakbeheer helemaal geen processen met die U......exe. met exe staat het vol, maar helemaal niets dat met een U begint. Natuurlijk heb ik eerst onderaan geklikt om het vinkje te plaatsen. Eerst dacht ik: hier kun je helemaal geen vinkje plaatsen, maar als je er klikt, moet je eerst doorgaan (toestemming geven) en daarna zie je wel degelijk een vinkje staan omdat het venster is gewijzigd (valt nauwelijks op).

Zoals eerder bij je uitleg is gebleken, als ik het nog een (of twee) keer probeer, lukt het wel omdat ik dan blijkbaar ga snappen wat je bedoelt, dus ik probeer het gewoon nog een keer.

Herkansing..............
Net dacht ik: weet je wat, laat ik nog eens bij DiskData kijken. Ik weet niet of ze er al eerder stonden, maar ik zag allemaal plustekentjes, net als in de Verkenner van XP en nu zie ik vele honderden Mb's voorbijvliegen bij wijze van spreken. Alleen vraag ik me nu af wat ik veilig weg kan halen. Gaat het hier om back-ups van vanalles (ik heb bijvoorbeeld Paint Shop Pro X2 op D staan, zie ik terwijl ik dacht dat ik dat ik C had staan. Moet ik dat allemaal afzonderlijk gaan controleren?
Het lijkt me trouwens, Matthijs dat dit komt doordat ik jou instructies heb opgevolgd (of in ieder geval heb geprobeerd om dat te doen). De redding is nabij, misschien nog wel voordat ik ga slapen. Een mens zou bijna vrolijk worden van dergelijke dingen.

Laatst bewerkt:
HOERA

het is gelukt en zelfs nog voor middernacht. Assepoester mag gaan slapen en bedankt de heren heel hartelijk voor alle en vooral geduldige hulp!

Ik ben zo brutaal geweest om de back-ups te verwijderen en dat scheelde ruim 3/4 van de inhoud van mijn D-schijf. Er is nog genoeg dat ik nog niet snap, maar vooralsnog ga ik lekker slapen.

truste

Gefeliciteerd:thumb:

Raar dat de bestanden niet werden opgeteld bij de schijf eigenschappen..
Maar dat maakt nu niks meer uit... Tijd voor taart... ;)

Gr,
Mathijs

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan