D sub out of range

Status
Niet open voor verdere reacties.

area51

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2012
Op mijn LG monitor staat deze melding :D Sub out of range 35 khz/87 Hz.Ik denk dat de beeldinstelling verkeerd is , maar om dit te veranderen moet ik via safe mode.Dit lukt niet via F8.Is er een andere manier ?

Zet je monitor eens in een lagrer resolutie.
Boot dan en probeer in de veilige modus te komen met F8

Met msconfig kun je in de tab computer opstarten aanvinken dat je in de veilige modus wilt opstarten.
In de tab algemeen kun je ook nog diagnostsch opstarten proberen.

Laatst bewerkt:
Dat is net het probleem : ik zie alleen maar die tekst en kom niet in windows.Daarom wou ik dit via veilige modus.

Aha,
Verkeerd begrepen.
Gebruik je een aparte videokaart of de videokaart van het moederbord?
Als je een aparte gebruikt zou ik die er eens even uithalen en die van het moederbord gebruiken.

Kun je wel van een boot cd opstarten?
Dan zou je windows opstartherstel kunnen gebruiken

Op F5 trommelen tydens het starten wil ook wel eens helpen, dan de video modus aanpassen.

Dan kun je nog ergens een betere monitor lenen die de aangegeven frequentie aan kan.
Dan moet het opstarten geen probleemzijn en kun je de vernieuwingsfrequentie omlaag zetten naar bv 60hz

Laatst bewerkt:
Geen aparte videokaart.Het probleem is dat ik de resolutie zelf te hoog gezet heb omdat de iconen veel te groot waren. Wat is een boot cd?Ik heb wel mijn installatie dvd van Windows.Maar met zo een resolutie zal ik weinig zien...Zal het morgen proberen.

Cannot boot from cd staat er als ik mijn Windows dvd gebruik. Ik kan niet in safe mode, dus kan ik ook niet resolutie aanpassen.Stuck.

Je zou gewoon via F8 naar het uitgebreide opstartmenu moeten kunnen komen waar ook veilige modus in staat, wat gebeurt er dan?

Of heb je W8?

W7.Via F8 krijg ik enkel de opstartkeuze , hdd , cdrom...meer niet.
Ik kan wel in bios , maar daar staat geen optie voor Safe mode.

dan voor hdd kiezen en direct op F8 beginnen te trommelen.

Heb hdd vervangen en windows opnieuw geïnstalleerd. Probleem opgelost maar het beeld is slecht : resolutie blijft op 800 × 600 hangen.Nieuw onderwerp starten?

Lol, de drivers van de chipset van het moederbord en de grafische kaart, een monitor heeft geen drivers, alleen een info file en een icm file.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan