Jensvde
Gebruiker
- Lid geworden
- 20 nov 2010
Hoi iedereen,
Ik heb recent iets gezien van D-VHS recorders, dat zijn video spelers die 1080i beeld produceren.
Nu had ik enkele vragen.
-Kunnen deze ook standaard VHS tapes spelen?
-Zijn er PAL modellen beschikbaar, dus voor de Europese VHS tapes?
-Kan het beeld van een VHS tape naar de computer worden overgenomen? Eventueel met een HDMI recorder?
-Waar kan je ze nog kopen?
Ik ben van plan zo'n ding aan te schaffen voor het digitaliseren van een hele hoop vhs banden. Die USB apparaten of S-VIDEO > PC zijn allemaal van enorme slechte kwaliteit, en het beeld dat ik op de pc krijg is meestal veel erger dan het origineel was.
Ik weet wel dat ik natuurlijk niet in 1080i video ga krijgen, ik bedoel maar dat ik de best mogelijke omzetting wil.
Ik gebruik nu het volgende setup: VCR > SCART > S-VIDEO > Analoge TV kaart
Ik heb hiermee enorm veel storingen op het beeld, het is niet om aan te zien.
Alvast bedankt!
Jens
Ik heb recent iets gezien van D-VHS recorders, dat zijn video spelers die 1080i beeld produceren.
Nu had ik enkele vragen.
-Kunnen deze ook standaard VHS tapes spelen?
-Zijn er PAL modellen beschikbaar, dus voor de Europese VHS tapes?
-Kan het beeld van een VHS tape naar de computer worden overgenomen? Eventueel met een HDMI recorder?
-Waar kan je ze nog kopen?
Ik ben van plan zo'n ding aan te schaffen voor het digitaliseren van een hele hoop vhs banden. Die USB apparaten of S-VIDEO > PC zijn allemaal van enorme slechte kwaliteit, en het beeld dat ik op de pc krijg is meestal veel erger dan het origineel was.
Ik weet wel dat ik natuurlijk niet in 1080i video ga krijgen, ik bedoel maar dat ik de best mogelijke omzetting wil.
Ik gebruik nu het volgende setup: VCR > SCART > S-VIDEO > Analoge TV kaart
Ik heb hiermee enorm veel storingen op het beeld, het is niet om aan te zien.
Alvast bedankt!
Jens