Dac koppelen met pc via Spdif op Terratec Ewx

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stoopie89

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 apr 2014
Berichten
3
ik had tot verkort de dac via usb aangesloten , jammer genoeg ondersteunde deze dan maar 16 bit tot 44,8 khz , nu wilde ik hem via de toshlink aansluiten maar mij pc had daar geen aansluiting voor .
nu heb ik een Terratec Ewx gevonden die dit wel heeft , nu krijg ik alleen geen geluid , de computer geeft geen fouten aan en aan de groene balkjes die gaan dansen als je het test signaal geeft "werkt"hij ,alleen krijg ik geeen geluid ?? als ik de analogen uitgangen gebruik van de terratec werkt deze naar behoren ?
Ik heb ook bergen moeten verzetten om de driver te vinden en werkend te krijgen
Iemand enig idee ??

werk met windows 7 32 bit
 
Welkom op Helpmij.nl :thumb:
Heb je de uitvoer instellingen dan op de digitale uitvoer (spdif) ingesteld?
spdif.gif
 
Laatst bewerkt:
Dankjewel jackell voor het welkom heten (y) en bedankt voor de snelle reactie

ja ik ben een iets boven gemiddelde computergebruiker en kan vrij aardig uit de voeten met de pc alleen hier kom ik niet uit ,

ja de instelling had ik al goed gezet ,

de spdif bij testen dansen dus ook de groenen balkjes ,
 
Als je DAC (wat dus gewoon een geluidskaart is) via USB maximaal 16bit 44.1kHz ondersteund waarom zou die meer doen via s/pdif?
En wat voor bestanden speel je af? Zijn dat HiRes audio bestanden?
 
Ik heb een dac die via toshlink tot 24bit 96 kan alleen ondersteund de dac dit niet via de usb , ik speel alleen maar uncomprest wave bestanden af van min 16bit tot 24bit 192khz
 
Ik heb een dac die via toshlink tot 24bit 96 kan
Dat doet de DAC in de Terratec Ewx ook.
Maar goed. Je vraag was hoe de s/pdif uitgang werkend te krijgen.
Instellingen in de Terratec software wel goed staan?
Ook klok en welke uitgang naar de s/pdif geleid moet worden? (Ook als heb je groene balkjes wil dat niet zeggen dat die op de dig uit komen.)
http://driverscollection.com/?file_id=13716
Verder weten we niet wat voor 'DAC' je hebt en of daar mogelijk instellingen fout staan.

ik speel alleen maar uncomprest wave bestanden af van min 16bit tot 24bit 192khz
:eek: Misschien wel leuk om te lezen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan