• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

dag en maand omgekeerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pf.de.vries

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2005
Dag allemaal,
wanneer ik een datum in het invulformulier (ga naar Vulprestaties, Formulier)ingeef, vb 2-1-6, dan worden de dag en maand omgedraaid weggeschreven in de werkmap. Dus dan wordt geschreven 01-02-06, is 1 feb ipv 2-jan. Wanneer ik 25-1-6 opgeef wordt de datum wel goed weggeschreven, dus 25-01-06 = 25 jan.
Weet iemand hoe dit kan en/of hoe ik dit kan oplossen.
Ik heb het bestand bijgevoegd

Bij voorbaat dank Pascal

Bijlagen

dat komt omdat ze in amerika en ik denk ook in engeland de maand eerst schrijven en dan de dan, heb zon horloge, moets er ook ff aan wennen.
Hoe je dit oplost? geen idee, maar je hebt waarschijnlijk een engelse exel en met office kan je me niet bepaald een ster noemen...

Hij heeft helemaal geen Engelse Excel.
Is nu eenmaal een probleem in Excel. Ome Bill is schijnbaar al lang tevreden indien alles op z'n Amerikaans gebeurd.

http://users.skynet.be/onderland/Excel.htm#Lessen
5- Datums in VBA

Met andere woorden: je zal zelf een formuliertje moeten maken, met VBA. Je begint wel met een lastig probleem.

Luc

Ik kan me vergissen maar ook in Exell(VBA) is er een functie DateFormat waarin je exact dmv dd/mm/jjjj kan aangeven welke tijdsnotatie je gebruikt voor een datum. maar dat is alweer heel lang geleden

Klopt... Format(Value, "dd-mm-yy")

Maar dat verhinderd niet dat je nog een behoorlijk stukje moet programmeren. Via het format is het me in elk geval nog niet gelukt om ook met datums te programmeren. Ik bedoel: de onhebbelijke gewoonte van Excel om Europese datums als Amerikaans te benaderen.

Dit hier is vrij betrouwbaar:

DateSerial(Year, Month, Day)

Maar... ook hier weer moet je behoorlijk beginnen programmeren. Toch maar even op m'n website lezen... en ook alle testen zelf uitvoeren.

Luc

Opgelost !!!

Hallo Luc,

Ik ben eruit gekomen hoor! Dank zij je snelcursus op het internet; erg leerzaam.
Ik heb het aangepaste bestand bijgevoegd zodat anderen ook kunnen zien wat ik veranderd heb.

Erg bedankt,

Pascal

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan